Etusivu »   Vinkit ja faktat »  Motivointi »  
Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Nyt riittää!!
Päivitetty 01.06 2008
klo 16:52

tämä toimii
Päivitetty 25.07 2011

Sutjakka kolmekymppinen
Päivitetty 11.08 2008
klo 23:49

NYT
Päivitetty 23.11 2008

tästä on hyvä aloittaa
Päivitetty 19.07 2010

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Motivointi



Muista, että niin kauan, kun et ole motivoitunut laihtumaan, sinun on turha toivoa olemuksesi muutosta. Jos sinulla on motivaatio elämäntaparemonttiin, niin onnistut.

Valitettavasti on myös niin, että innokas alkumotivaatio ei takaa hyvää tulosta. Remontin aikana voi tulla monta mutkaa matkaa, sinua kiusaamaan. Se, miten voitat ne, riippuu täysin sinusta. Jos olet päättänyt muuttaa tapojasi, niin silloin nujerrat nämä koitokset.


Vapaudu vaa´an  vallasta

Paino voi jymähtää paikalle, ja se ei ole katastrofi. Vaaka on kätevä välinen laihtumisen seuraamiseen, mutta se ei kerro koko totuutta. Vaaka ei näytä, paljonko sinulta on lähtenyt rasvaa ja paljonko lihasta. Se osaa sanoa, oletko turvoksissa.
Järkevintä on siis punnita mahdollisimman harvoin ja luottaa siihen, mitä peili, mittanauha ja vaatteet kertovat. Näin löydät realistisen seurannan


Painon jumitus voi johtua myös turvotuksesta eli kannattaa tarkistaa mm.:
- oletko nukkunut riittävästi
- mikä on hormonaalinen sylki
- syötkö lääkkeitä, jotka turvottavat
- juotko tarpeeksi nestettä (väh. 2 litraa)
- oletko syönyt paljon nopeita hiilihydraatteja
- oletko syönyt suolasista ruokaa
- onko sinulla krapula


Repsahdus

Jokainen on joskus repsahtanut laihdutustaipaleellaan – niinpä repsahtamiseen kannattaakin henkisesti varautua jo etukäteen. Jos repsahdus siis tapahtuu, anna itsellesi anteeksi ja unohda asia. Palaa seuraavana päivänä takaisin ruotuun ja jatka elämäntapamuutostasi entiseen malliin. Itsensä syyllistäminen ja elämäntapamuutoksen hylkääminen repsahduksen tai parin takia ei saa olla esteenä paremmalle kunnollesi ja terveydellesi!
 

Ongelmien ratkomisvinkit

1. Olet suunnitellut liikkuvasi kolme kertaa viikossa – liikut kuitenkin toistuvasti vain kerran viikossa -> Mieti, miksi liikunta tuppaa jäämään taka-alalle. Olisiko treenikaverista apua? Onko liikuntalajisi väärä tai epäinnostava? Millaisesta liikunnasta nautit niin, että et voi jäädä kotiin? Onko kolme kertaa viikossa kenties liikaa sinulle juuri nyt?

2. Kasviksesi tahtovat jäädä syömättä -> Yritätkö kenties syödä kasviksia, jotka eivät maistu? Mieti, mitkä kasvikset sinulle maistuvat. Älä myöskään unohda marjoja ja hedelmiä! Sekoita kasviksia muiden ruoka-aineiden joukkoon – wokkaa kanaa, kasviksia ja riisiä; lisää kasviksia munakkaaseen vähärasvaisen kinkun kanssa; ujuta makaronilaatikkoon lihan seuraksi erilaisia vihanneksia. Päästä luovuutesi valloilleen!

3. Et pääse eroon työpaikan kahvileivistä -> Ota mukaan oma pikkupullasi tai innosta koko työporukka kokeilemaan terveellisempiä kahvitaukoherkkuja! Hedelmätkin kelpaavat yllättävän monelle herkkusuulle ja ovat paljon terveellisempiä kuin leivonnaiset.

4. Tunnet olosi vaivautuneeksi liikkuessasi -> Joskus aloitteleva liikkuja ei tunne oloaan kotoisaksi. Hyvä keino on vaikkapa kuunnella musiikkia ja kävellä rivakasti lempikappaleidensa tahtiin! Musiikista saa oivan rytmittäjän ja kävelylenkistäkin saattaa tulla pidempi kuin aluksi suunnittelikaan…Toinen keino on keskittyä omaan kehoon – mitkä lihakset tuntuvat työskentelevän ylämäissä, mitkä alamäissä. Kuvittele, kuinka lihaksesi toimivat tehokkaasti ja sekä hengityselimistösi että verenkiertoelimistösi vahvistuvat!


Lomat uhkana

Lomat ja ulkomaanmatkat ovat tyypillisiä tilanteita, jolloin elämäntaparemonttisi voi kokea suurta uhkaa. Mutta muista, viikko tai pari ei tee vielä suurta vahinkoa. Lomailua suurempi ongelma on ruotuun palaaminen loman jälkeen.  Ota tavaksi, että tällöin pidät useamman päivän kurinpalautuksen, niin äin homman pysyy hallinnassa.

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.