Etusivu »   Keskustelu »  
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
Blogit

Hylje kuntoon
Päivitetty 03.08 2012
klo 13:20

Dieetti
Päivitetty 03.07 2009
klo 11:44

34.2kg lost, 12.3kg to go
Päivitetty 26.02 2009

Kattimatin elämänmuutos
Päivitetty 10.12 2008
klo 10:36

Kilojen lähtiessä mahdollisuudet kasvavat.
Päivitetty 18.06 2009
klo 22:14

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Tule keskustelemaan muiden pudottajien kanssa. Kaikki käyttäjämme voivat lukea keskusteluja, mutta keskustelemaan pääsee vain rekisteröityneet ja sisäänkirjautuneet Pudottajat. Rekisteröidy tästä.


Näytä keskustelunaiheet
 
Tehokkaat liikuntalajit 25.4.2008 09:38
 
Moi kaikille! mitä liikuntalajeja suosittelette painon pudotuksesta haaveilevalle? Onko kokemuksia mikä olisi ollut erityisen tehokasta? Tällä hetkellä itsellä repertuaarissa kävely, crossing ja jooga.

 
Kirjoittaja: eskimo11
 
 
Ei kovin tehokkaita lajeja täällä... 27.4.2008 21:24
 
Hei,
äsken liityin pudottajiin. Liikunta jää minulla ripeään kävelyyn, myös pyöräillä voin jonkun verran, mutta sitten ei paljon muuta, koska tietyt sairaudet estävät kovempaa liikkumista.
Jumppaan kotona muutaman kerran viikossa ohjeiden mukaan myöskin, jumppaan kuuluu kuminauhalla tehtäviä harjoitteita sekä lihaskuntoa vahvistavia liikkeitä, myöskin tasapainoharjoituksia.
Minulla on pieni painonpudotustavoite, kolme kiloa pois parissa kuukaudessa.

 
Kirjoittaja: paitaressu6
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 29.4.2008 22:36
 
Mielestäni juoksu on hyvä laji painonpudotusta ajatellen. Mikäli se on täysin uusi "laji", kannattaa aloittaa ensin kävelyllä ja hiljalleen aloittaa lenkit, joissa vuoroin kävelee ja vuoroin juoksee.

Mielekkyyttä treeniin voi saada, jos juoksee esim 2x per viikko ja käy kerran viikossa muussa harrasteessa. Itse käyn kerran viikossa spinningissä, mikä sopii mun mielestä tosi hyvin tuohon juoksuharrastukseen.

Kyllä on peili jo kertonut tuloksia, vaikka vasta pari kuukautta sitten aloittelin säännöllisen liikuntaharrastuksen!

Kesäksi kuntoon siis!!!

 
Kirjoittaja: Kuuhullu
 
 
RE: RE: Tehokkaat liikuntalajit 12.5.2008 15:40
 
Itse hankin jokin aika sitten stepperin ja mietin että onkohan se sitten ihan oikeasti tehokas? Moni sitä kehui, mutta silti mietin. Stepperi on sellainen missä tulee vähän sivuttaisliikettä ja on myös käsivastukset. Ainakin kyllä tuntuu tehokkaalta kun esim. 20min reippaan steppailun jälkeen kyllä hiki valuu ja reidissä tuntuu.
Mitenhän sitten pitäisi stepata että saisi kaiken tehon irti? Ja mikä olisi hyvä liikunta siihen rinnalle. Päivät olen töissä ja töiden jälkeen sitten lapsen kanssa oikeastaan koko illan. Eli ns. omaa aikaa on vasta illalla ja silloin ei kyllä enää jaksa oikein mihinkään lähteä...Varmaan olisi asennemuutos paikallaan :D Heh...

 
Kirjoittaja: hepapi79
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 16.5.2008 10:33
 
Heippa!
Itse olen saanut vuodessa painoa pudotettua 11 kg lisäämällä ns. arkiliikuntaa. Hankin askelmitarin ja alkuun askelia tuli vain n. 6000/päivä. Tällä hetkellä normaalipäivänä tulee askelia n. 14 000, mutta jos käyn kunnon lenkilläkin, 20 000 askelta on lähellä! Askelia tulee oikein ahmittua, kun mittari näyttää tuloksen. Todella motivoiva keino minulle, mutta ei välttämättä sovi kaikille.

 
Kirjoittaja: Bertta74
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 18.5.2008 22:59
 
Kuntonyrkkeilyä ajattelin alkaa harrastaa. Oli tosi raskasta kun kokeilin mutta nyt olen yrittänyt kuntoilla itsekseni että kestäisi siellä paremmin.

 
Kirjoittaja: Fujiwara
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 3.6.2008 11:43
 
Kaikki lajit, joissa koko kroppa tekee töitä ja etenkin isot lihasryhmät. Juoksu, hiihto, pyöräily, uinti, vauhdikas tanssi ja punttiharjoittelu sekä niihin yhdistettynä pilates ovat kova sana. Pilates lähinnä siksi, että sen avulla kehonhallinta paranee ja näin ollen myös ryhti.

 
Kirjoittaja: laardipallo
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 16.6.2008 18:58
 
Tuntuu olevan ovin yksilöllistä se liikunnankin laihduttava vaikutus. Itse tuskaannuin aikanaan päivittäisten tosi reippaiden kävelylenkkieni (9km) tehottomuuteen. Nyt ei auta kuin täydellinen rääkki, koko päivän työ: matonpesua, ruohonleikkuuta, puiden pilkkomista ja muuta vastaavaa vähintään kolme tuntia päivässä minimaalisella syömisellä. Palkkiona on ainakin rehellinen uupumus ja hiukan painostakin vähitellen putoaa - eihän se kahdessa kuukaudessa katoa, mitä on 20 vuotta kerätty!

 
Kirjoittaja: westeri46
 
 
Vesijuoksu 26.6.2008 23:27
 
Oman kokemuksen perusteella suosittelen vesijuoksua. Innostuin siitä keväällä ja juoksin melkein joka viikko 3 krt ja tunnin kerrallaan. Kiloja pois kyllä mukavasti, mutta vielä enemmän se "tiivisti", joten vaatteista sen huomasi.

 
Kirjoittaja: Tsempataan
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 2.7.2008 00:01
 
moi vaan kaikki minäkin grossingin 4x30min viikossa ja kävele koiran kanssa n.45min joka päivä illala tai aamulla muuta ei vielä repertuaariin kuulu :-)

 
Kirjoittaja: darjadarja
 
 
RE: RE: Tehokkaat liikuntalajit 6.7.2008 11:47
 
Moikka minäkin tilasin netistä askelmittari , tulevalla viikolla pitäis postista tulla. Saa nähdä kuinka paljon kertyy minulle mittarii askelia :-)

 
Kirjoittaja: darjadarja
 
 
RE: RE: Tehokkaat liikuntalajit 20.7.2008 19:43
 
Askelmittari tuli askelia kertyy minulla n.1200 josta airobisia n.4500 ja rasvaa 26g, kannatti hankkia:-)

 
Kirjoittaja: darjadarja
 
 
RE: Ei kovin tehokkaita lajeja täällä...lihavainen 22.7.2008 10:51
 
hei mun paino junnaa paikallaan, olen alkanut käymään kuntosalilla ja
käytän voimaa siellä laitteissa 3x viikossa ja muina päivinä sauvakävelen.Minulla on nilkkavamma, en voi hölkätä. Syyskuussa on
tarkoitus aloittaa sulkapallon peluu varovasti.Olin ennen hyvin sporttinen, nyt olen lässähtänyt ja lihonut jo kauan aikaa. Kuinka ihanaa on liikkua. aivan fantastista,Eiköhä se painokin ala laskee.Teen
sen asian eteen paljon,olen tosissanni.

 
Kirjoittaja: lihavainen
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 25.11.2008 16:21
 
> Moi kaikille! mitä liikuntalajeja suosittelette painon
> pudotuksesta haaveilevalle? Onko kokemuksia mikä olisi ollut
> erityisen tehokasta? Tällä hetkellä itsellä repertuaarissa
> kävely, crossing ja jooga.

Terveellisen syömisen ohessa Callanetics on tosi hyvä! Se kiinteyttää vartaloa, muokkaa sitä mieleiseksi ja lisää lihaskuntoa. Sen avulla ei varmaan paino tipu ihmeen tehokkaasti, mutta, jos Callneticsin lisäksi ottaa liikuntamuodonksi, vaikka lenkkeilyn, niin tuloksia tulee taatusti.
Itselläni on kokemusta, kiinteyttää todella nopeasti! Lainasin kirjastosta kyseisen kirjan.

 
Kirjoittaja: janiiita
 
 
RE: RE: Tehokkaat liikuntalajit 22.12.2008 15:18
 
Ehdottomasti spinning on tehokas kilojen karistaja. Siinä voi paljon itse vaikuttaa tehoihin. Vuoden vaihteesta aion mennä kokeilemaan aerobic+taistelulaji-yhdistelmää, jota kaverini kehui. Kaloreja palaa tunnin aikana kuulemma lähelle tuhat..

 
Kirjoittaja: Ladyrose
 
 
RE: RE: RE: Tehokkaat liikuntalajit 30.12.2008 22:34
 
Uinti on todella hyvä liikuntalaji, ja sopii kaikenikäisille.

Kuntosali kohottaa kuntoa mutta enemmän vahvistaa lihaksia.

Tanssi kiinteyttää sekä kohottaa nopeasti kuntoa.

Pyöräily vahvistaa jalka lihaksia ja tekee takapuolesta pyöreän ja kiinteän.

+ JOS HALUAA HYVÄN TAKAPUOLEN --->

KÄVELE REIPPAASTI JA JÄNNITÄ TAKAPUOLTA KOKO KÄVELYMATKAN AJAN. ---> TOIMII 100 &. TULOKSIA NÄKEE JO 1½ SISÄLLÄ.

 
Kirjoittaja: Nenaconamor
 
 
RE: RE: RE: Tehokkaat liikuntalajit 9.5.2009 12:38
 
Spinningiä suosittelen myös mä, tehoja voi säädellä ja kestävyys lisääntyy melkein huomaamatta. Oon nyt kaks kuukautta käynyt kaks kertaa viikossa, viime viikolla kävin punttisalilla huvikseni juoksemassa Cooperin, ei tuntunut missään. Oon joutunut juoksemaan ton aina koululiikunnassa, ja ennen oon meinannut kuolla siinä viimeisillä minuuteilla.

Jos salilla käy, LesMillsin Bodycombat ja Bodyattack on myös todella tehokkaita. Bodycombatiin ei kyllä kannata ihan rapakuntoisena suunnistaa, koska on tosi raskasta ja kevyempiä vaihtoehtoja ei liikkeisiin oikeastaan ole. Bodyattackista sen sijaan löytyy oikeastaan joka liikkeestä se hypytön, kevyempi vaihtoehto.

 
Kirjoittaja: renaliegray
 
 
RE: RE: RE: Tehokkaat liikuntalajit 7.6.2009 12:48
 
Rullaluistelu! Mielettömän tehokas laji, etenkin jos löytyy mäkinen reitti. Tekee niin hyvää pakarille ja reisille ja polttaa taatusti tehokkaasti rasvaa. Ja mikä parasta, sitä jaksaa tehdä kerrallaan tunnin puolentoista lenkinkin. Suosittelen kuitenkin hankkimaan laadukkaat rullikset, sillä edullisimmilla luistimilla luistelu on vähän köykästä eikä lainkaan niin nautinnollista. Itselläni on K2-luistimet.

 
Kirjoittaja: Minnihiiri
 
 
RE: RE: RE: Tehokkaat liikuntalajit Lihavainen! 8.6.2009 16:45
 
Just kun aloitin innokkaana kuntosalilla ja ostin 3 kk kortin, 2x ehdin
käydä, niin iski kaamee flunssa! Nyt ei uskalla rehkiä ollenkaan,
kuumetta ei ole, mut tänään alkoi yskä! Heti kun on parempi olo menen
salille 5x vikossa ja viikonloppuna sauvakävelen. Eiköhän se siitä, ja
kuntopyörä on myös olohuoneessa, tosi hyvä näyttö, 12minpoljen niin
menee 215 kalor. painan yli 100 kg, ja poljen vastukset pohjassa melkein. En voi juosta nilkkavamman takia, uida en osaa!

 
Kirjoittaja: lihavainen
 
 
Tehokkaat liikuntalajit 10.6.2009 22:25
 
Eräs todella hauska ja älyttömän tehokas liikuntalaji jota olen harrastanut (vaikken kai saisi, kun on vähän lattajalkaa ja aika huonot polvet) on naruhyppely. Narua hyppäämällä saa juoksemistakin tehokkaamman cardio treenin, narun voi ottaa mukaan minne vaan, ja jos ulkona sataa, voi hypellä vaikka sisällä!

Unohdin pakata hyppynaruni mukaan kun lähdin lomille Suomeen, joten lelukaupasta ostin pari päivää sitten korvikkeeksi kivan pinkin kimaltelevan lastenhyppynarun, joka on minulle ikävä kyllä jonkin verran liian lyhyt - kyllä silläkin hyppää, tosin, pitää vaan keskittyä vähän enemmän. Se olisi siis täydellinen vähän alle 160-mittaiselle, eikä maksanutkaan kuin 3,80€. Kotona minulla on urheilukaupasta ostettu hyppynaru, joka oli minulle taas liian pitkä. Ikävä kyllä ne urheilukaupan narut kai mitoitetaan miehille. Sitä piti siis saksia. Oikean pituisen narun tietää siitä, että sen voi vetää päistä kyynärpäiden korkeudelle, kun sen keskellä seisoo jalat yhdessä (siis niin, että pitää sen keskiosan jalkojen alla maassa).

 
Kirjoittaja: Pikipoki
 
 
Tehokkaat liikuntalajit 13.6.2009 13:57
 
Itse harrastan spinningiä (kuten moni muukin täällä näyttää tekevän) nimenomaan rasvanpolttotarkoituksessa ja lihasten palautteluna loppuviikosta, sillä alkuviikosta käyn Bodypumpissa. Sitäkin suosittelen, ei se välttämättä rasvanpolttoon ihan niin hyvä ole, mutta erittäin rankkaa kuitenkin! Ja lihasmassahan kuluttaa enemmän kaloreita kuin rasva, joten kyllä se silläkin tavalla auttaa. Itselläni tuo Bodypump on loistava korvike kuntosalitreenille, sillä olen todella laiska tekemään mitään salilla itsenäisesti ja pumpissa tulee käytyä painoharjoitteluna koko keho kuitenkin läpi ja erittäin tehokkaasti.

Rullaluistelu on myös erittäin tehokasta, juuri äsken tulin lenkiltä taas. :D Itse teen lyhyehköjä, 20-40min lenkkejä aina silloin kun sää ja aikataulu sallii, loistavaa "lenkkeilyä" jos kammoaa allekirjoittaneen tapaan juoksemista. :D Vaatii tietty totuttelua ja alkuun suojusten käyttö on lähes pakollista, itse ainakin pelkäsin kamalasta kaatuvani ja halkaisevani pääni asfalttiin... Aloittaa kannattaa mahdollisimman tasaisesta maastosta, ettei vauhti mene alamäissä liian hurjaksi.

 
Kirjoittaja: SusannaR
 
 
Tehokkaat liikuntalajit 1.7.2009 10:31
 
Ite harrastan juoksua ½-1 h (4-8 km) kerrallaan ja maantiepyöräilyä tunnin lenkkeinä (n. 30-40 km) - heti ku helteistä päästään..

Talvikaudella kuntosaliharjottelua monipuolisesti ja juoksua.

Viikossa siis kesäaikaan vuorotellen 2 juoksulenkkiä ja pidempi pyörälenkki & 2 pyörälenkkiä ja pidempi juoksulenkki. Ja joka toinen päivä on palauttelupäivä, jollon kävelylenkki.

Talvella sit vuoropäivinä sali ja juoksu/hiihto ja 1-2 palauttelupäivää.

 
Kirjoittaja: Pirpula78
 
 
Tehokkaat liikuntalajit 6.7.2009 17:01
 
spinning=sisäpyöräily. Siinä hiki lentää ja läski palaa! Tehoja pystyy säätämään kuntonsa ja fiiliksen mukaan. Eikä ylipainosellakaan nivelet rasitu kunhan nostaa satulan oikeelle korkeudelle eikä polje polvet koukussa niinkun monen näkee ainakin ulkona tekevän. Sitä 2-3 krt/vko + kuntosali tai bodypumppia 1-2krt/vko :)

 
Kirjoittaja: NiiNa0104
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 21.8.2009 10:17
 
Lainaus. Kuuhullu kirjoitti 29.4.2008 22:36:
RE: Tehokkaat liikuntalajit
Mielestäni juoksu on hyvä laji painonpudotusta ajatellen. Mikäli se on täysin uusi "laji", kannattaa aloittaa ensin kävelyllä ja hiljalleen aloittaa lenkit, joissa vuoroin kävelee ja vuoroin juoksee. Mielekkyyttä treeniin voi saada, jos juoksee esim 2x per viikko ja käy kerran viikossa muussa harrasteessa. Itse käyn kerran viikossa spinningissä, mikä sopii mun mielestä tosi hyvin tuohon juoksuharrastukseen. Kyllä on peili jo kertonut tuloksia, vaikka vasta pari kuukautta sitten aloittelin säännöllisen liikuntaharrastuksen! Kesäksi kuntoon siis!!!
Voi herranjestas!En voi juosta-en spingisissä.Ne lajit ovat vain laihojen takapuolen letkutuksia.-Kertokaa vaivaisen liikumis muotoja.-Siis jaloista vaivainen-huono liikkuja.Haluja ja tarvetta kylläkin.-Voimat loppu,mutta haluais lisää VOIMAA/VOIMIA!-Kivaa jatkoa kuiteskii kaikille!

 
Kirjoittaja: MUMMUKKA5
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 24.8.2009 04:21
 
Jos jalat ovat huonossa kunnossa, voi kuntopyörä olla hyvä vaihtoehto. Kun istuu, ei alaraajoille kerry liikaa painoa = nivelet ei rasitu. Kuntosaleilta löytyy myös ns. tavispyöriä joissa on hyvä ja leveä satula (ei mitään spinning virityksiä joissa on hirmu kapea satula, mulla ainakin jalkoväli ekoilla kerroilla kipeytyi himskatisti ja siitähän ei ukko tykännyt ;-)
Tahdin ei ratte olla mikään hurja, lue vaikka lehteä samalla ja polje rauhallista tahtia esim. 1 tunti. Hyvän lehden kera aika menee hujauksessa. Käytät pyöräillessä isoja lihaksia = energiaa kuluu ja kunto kasvaa = lisää voimia. Kirppareita kannattaa kiertää, niisä olen sillointällöin nähnyt myytävänä vanhoja kuntopyöriä eikä hinta ole ollut kummoinenkaan. Se sitten huoneen nurkkaan ja poljet vaikkapa lempisarjasi ajan. Kaloreita kuluu huomaamatta ja on silti hauskaa. Kunnon kohotus ei saa ikävää ja veren maku suussa tehtävää, siitä pitää koittaa löytää iloisia asioita ja hommat pitää tehdä positiivisella mielellä, vain siten sitä jaksaa tehdä tarpeeksi kauan jotta kunto tosiaan paranee. Tuo projekti on yleensä aikaa vievä, mutta kun se hyvä kunto on saavutettu, on sen ylläpito sitten jo helpompi homma.

 
Kirjoittaja: Marita45
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 27.8.2009 19:12
 
Lainaus. MUMMUKKA5 kirjoitti 21.8.2009 10:17:
RE: Tehokkaat liikuntalajit
Voi herranjestas!En voi juosta-en spingisissä.Ne lajit ovat vain laihojen takapuolen letkutuksia.-Kertokaa vaivaisen liikumis muotoja.-Siis jaloista vaivainen-huono liikkuja.Haluja ja tarvetta kylläkin.-Voimat loppu,mutta haluais lisää VOIMAA/VOIMIA!-Kivaa jatkoa kuiteskii kaikille!
Uinti on loistava laji, jos on kiputiloja tai lihas- tai nivelongelmia. Vedestä saa paljon luonnollista vastusta ja ruoto pysyy uidessa aika luontevasti hyvässä asennossa. Ja toisaalta sitten ei välttämättä edes uinti, vaan vaikkapa vesijumppa tai -juoksu. On kuulemma aika mukavaakin.

 
Kirjoittaja: Pikipoki
 
 
RE: Tehokkaat liikuntalajit 24.2.2010 05:08
 
Uinti tosiaan on loistava laji! Kuluttaa paljon kaloreita, mutta ei yleensä tunnu kovinkaan rasittavalta. Toinen ihan "basic" on tietysti kävely! Kävely on ainakin omakohtaisesti kiinteyttänyt reisiä oikein reippaasti. Valitettavasti käveleminen ei ole kauhean houkutteleva laji näin paukkupakkasilla. Spinning on älyttömän tehokas laji. Lue: cardio :)

 
Kirjoittaja: tonzzah90