Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Maan vetovoima hallintaan
Päivitetty 10.10 2010
klo 20:16

Elämänkiloja
Päivitetty 27.11 2017
klo 08:34

Talipallon matkapäiväkirja
Päivitetty 29.07 2010
klo 15:07

tämä toimii
Päivitetty 25.07 2011

-23 kg ens kesään mennessä
Päivitetty 18.08 2012
klo 16:16

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Laihduttaja – huomioi nämä liikunnassa!

(21.02.2011)



Laihdutuksessa ruokavaliolla on merkittävä rooli, mutta oikeanlainen liikunta tukee sitä. Lisäksi liikunta virkistää kehoa ja mieltä ja voi vaikuttaa jopa syömisiinkin, sillä mielihyvä voi jatkossa löytyä karkkihyllyn sijaan liikunnasta.

Esimerkiksi pitkät lenkit ja voimaharjoittelussa kiertoharjoittelu pitävät sykkeen korkealla ja ovat painonpudotuksen kannalta tehokkaita. Lue vinkit, mitä laihduttajan kannattaa huomioida liikunnassa tehostaakseen painonpudotusta!

- Laihduttajan harjoittelu saa olla melko kevyttä. Määrä ratkaiseen tehon sijaan!

- Alkulämmitely ja loppuverryttely ovat tärkeitä, varaa niille aikaa noin 15-30 minuuttia.

- Harjoita lihaskuntoa 1-3 kertaa viikossa, esimerkiksi kuntosalilla, käsipainoilla tai gymstickillä.

- Tee lihaskuntoharjoittelussa 15-30 toistoa. Pidä palautusajat lyhyenä tai siirry välittömästi toiseen liikkeeseen.

- Harjoita aerobista liikuntaa, esimerkiksi kävelyä, sauvakävelyä, uintia, pyöräilyä tai vaikka kuntopyöräilyä 2-4 kertaa viikossa 20-60 minuutin jaksoissa (voi tehdä myös pätkissä).

- Liikkuessasi teho saa olla 60-75 %:a maksimisykkeestä eli kevyestä keskiraskaaseen. Maksimisyke (suuntaa antava) = 220 – oma ikä.

- Suosi arkiliikuntaa – vältä sohvaa!

Lähde: Aalto, R., Kykyri, H.: Sauvaliikunta. 2009.

 

Lue myös:
5 vinkkiä rasvanpolttoon
Laske painoindeksisi

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.