Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

kohti terveellistä elämää
Päivitetty 06.10 2008
klo 14:52

pikkuisenpaksu
Päivitetty 11.12 2008

Putous- Nyt
Päivitetty 04.04 2011
klo 12:05

eroon raskauskiloista
Päivitetty 31.03 2009
klo 18:40

Normaalipainoon kuudessa viikossa
Päivitetty 09.10 2008
klo 18:46

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Laihduttaja – huomioi nämä liikunnassa!

(21.02.2011)



Laihdutuksessa ruokavaliolla on merkittävä rooli, mutta oikeanlainen liikunta tukee sitä. Lisäksi liikunta virkistää kehoa ja mieltä ja voi vaikuttaa jopa syömisiinkin, sillä mielihyvä voi jatkossa löytyä karkkihyllyn sijaan liikunnasta.

Esimerkiksi pitkät lenkit ja voimaharjoittelussa kiertoharjoittelu pitävät sykkeen korkealla ja ovat painonpudotuksen kannalta tehokkaita. Lue vinkit, mitä laihduttajan kannattaa huomioida liikunnassa tehostaakseen painonpudotusta!

- Laihduttajan harjoittelu saa olla melko kevyttä. Määrä ratkaiseen tehon sijaan!

- Alkulämmitely ja loppuverryttely ovat tärkeitä, varaa niille aikaa noin 15-30 minuuttia.

- Harjoita lihaskuntoa 1-3 kertaa viikossa, esimerkiksi kuntosalilla, käsipainoilla tai gymstickillä.

- Tee lihaskuntoharjoittelussa 15-30 toistoa. Pidä palautusajat lyhyenä tai siirry välittömästi toiseen liikkeeseen.

- Harjoita aerobista liikuntaa, esimerkiksi kävelyä, sauvakävelyä, uintia, pyöräilyä tai vaikka kuntopyöräilyä 2-4 kertaa viikossa 20-60 minuutin jaksoissa (voi tehdä myös pätkissä).

- Liikkuessasi teho saa olla 60-75 %:a maksimisykkeestä eli kevyestä keskiraskaaseen. Maksimisyke (suuntaa antava) = 220 – oma ikä.

- Suosi arkiliikuntaa – vältä sohvaa!

Lähde: Aalto, R., Kykyri, H.: Sauvaliikunta. 2009.

 

Lue myös:
5 vinkkiä rasvanpolttoon
Laske painoindeksisi

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.