Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Masennuksen jälkeen
Päivitetty 29.05 2008
klo 22:53

Muutos Herkkuholistista Liikuntaholistiksi
Päivitetty 07.06 2008
klo 13:28

Uusi alku
Päivitetty 12.01 2016

Ruma ankanpoikanen
Päivitetty 13.07 2011
klo 08:46

Kesämorsian ja mekko
Päivitetty 11.05 2009
klo 10:03

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Laihduttaja - muista vitamiinit!

(04.04.2011)

Kun vähennät päivittäistä kalorimäärääsi, sinun täytyy huolehtia siitä, että saat edelleen riittävän määrän vitamiineja. Noudata siis ruokavaliota, joka sisältää runsaasti vitamiineja ja ota tarvittaessa myös vitamiinilisiä, jotta saat kaikki tarvittavat ravintoaineet.

1. Riboflaviini

Riboflaviini eli B2-vitamiini huolehtii kilpirauhasen ja aineenvaihdunnan toiminnasta. B2-vitamiinia löytyy lihasta, vihreistä lehtikasviksista, manteleista ja maitotuotteista.

2. Niasiini

Ylläpidä kilpirauhasen normaalia hormonituotantoa niasiinilla, eli B3-vitamiinilla. Saat helposti riittävän määrän B3-vitamiinia syömällä siipikarjan lihaa, maksaa, tonnikalaa, kananmunia, kuivattuja hedelmiä ja juustoa.

3. Pantoteenihappo

Pantoteenihappoa eli B5-vitamiinia saat syömällä lihaa, siipikarjan lihaa, pähkinöitä, täysjyväleipää ja vihreitä kasviksia. B5-vitamiini luo kehollesi energiaa myös laihtuessasi.


4. Pyridoksiini

Pyridoksiini on B6-vitamiini, ja se säätelee kilpirauhasen hormoneja ja pitää aineenvaihdunnan toimivana, kun laihdutat. B6-vitamiinia saa kaurasta, viljasta, siipikirjan lihasta, naudanlihasta, kananmunista, banaaneista ja kaalista.

5. Koliini ja inositoli

Nämä kaksi vitamiinia auttavat ruoassa olevaa rasvaa liikkumaan kehon läpi oikein. Tämä estää maksaa tukkeutumasta tarpeettomista rasvoista. Hyviä lähteitä näille vitamiineille ovat naudanmaksa ja –sydän, kananmunat, pähkinät, soija ja sitrushedelmät.

6. C-vitamiini

Suojaa itsesi flunssalta ja luo energiaa C-vitamiinilla. Kun tunnet olosi hyväksi, syöt luontevasti myös oikeita ruokia, mikä auttaa sinua laihtumaan. Sitrushedelmät, mansikat, parsakaali, ruusukaali, vihreät paprikat ja kaali ovat kaikki hyviä C-vitamiinin lähteitä.

Lähde: Ehow.com
                                                Johanna Rytkönen, toimittaja

Lue myös:
Tämäkin on terveysruokaa - top 6
Lisää tehoa kävelyyn
Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.