Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Via Dolorosa.
Päivitetty 08.03 2009
klo 13:56

Kevyen elämän puolesta :)
Päivitetty 07.02 2009
klo 21:19

Biksu kuosissa 2009?????
Päivitetty 08.09 2008
klo 22:48

Heippa ihrat!
Päivitetty 12.09 2011
klo 09:03

Askel askelelta.
Päivitetty 16.04 2009
klo 12:58

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Näin pysäytät nälän - lue vinkit!

(26.04.2011)

Tuntuuko joskus, että laihdutuskuuri menee pieleen, koska vatsasi kurnii ja kertakaikkiaan vaatii lisää ruokaa? Kylläisyyteen ei vaikuta pelkästään se mitä syöt, vaan myös se miten syöt. Kokeile Health.comin konsteja ja pidä nälkä loitolla!

1. Nauti vettä ennen syöntiä. Nauti kaksi lasillista vettä ennen jokaista ateriaa. Näin saat vatsallesi täytettä ja ainakin 60 kalorin (kcal) verran ateriaa pienemmäksi.

2. Makua päivään. Kokeile lisätä salaatteihin ja muihin ruokiin etikkaa ja kanelia. Nämä kaksi maukasta ainesosaa auttavat säätelemään verensokeria aterian jälkeen ja tekevät sinut kylläiseksi pidempään.

3. Oranssia ja vihreää. Vihreät ja oranssit kasvikset tekevät helposti kylläiseksi ilman ylimääräisiä kaloreita, koska ne sisältävät 90 % vettä. Nauti myös välipalana!

4. Perinteistä perunaa. Peruna sisältää runsaasti tärkkelystä, mikä tyydyttää nälän. Uuden tutkimuksen mukaan perunan syönti voi vaikuttaa kylläisyyteen jopa 24 tuntia ja vähentää päivittäistä kalorinsaantia 320 kalorin (kcal) verran.

5. Nauti kalaa. Kala sisältää omega-3-rasvahappoja, jotka voivat saada vatsan hiljaiseksi useaksi tunniksi. Erään tutkimuksen mukaan kalansyöjät pysyivät pihvinsyöjiin verrattuna kylläisempänä pidempään ja nauttivat 75 kalorin (kcal) verran vähemmän ruokaa päivässä.

6. Nam – pähkinöitä! Pähkinöiden sisältämät kuidut, pehmeät rasvat ja proteiinit saavat tuntemaan kylläisyyttä, jolloin päivän kalorinsaanti jää vähemmälle. Lisäksi ne tehostavat aineenvaihduntaa!

7. Kokeile kauraa. Kaura on kuitupitoinen ja se pitää kylläisenä pitkään. Sen sisältämä beetaglukaani vapauttaa kolekystokiniini-hormonia, jonka on osoitettu vähentävän syömistä.

8. Lisää ruokiin papuja! Proteiini- ja kuitupitoiset pavut ja linssit ovat ihanteellista laihduttajan ruokaa, koska ne saavat tuntemaan kylläisyyttä. Ne vauhdittavat bonuksena myös aineenvaihduntaa.

9. Kananmunia. Kananmunat ovat proteiinipitoisia ja niillä on vaikutusta ruokahaluun jopa puolentoista vuorokauden ajan.

                                                                     Mari Kataja

Lue myös:
Syö näin ja jaksat treenata paremmin
4 hyvää syytä syödä salaattia
Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.