Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Haluan itsevarmuuteni takaisin!
Päivitetty 16.11 2010

vihdoin elämä kuntoon!
Päivitetty 13.01 2014

RiiLiika
Päivitetty 26.02 2009

Norsusta joutseneksi:)
Päivitetty 19.02 2012

Talitiaisen nokkimisjärjestys muuttuu...
Päivitetty 27.12 2013
klo 22:16

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Näin pysäytät nälän - lue vinkit!

(26.04.2011)

Tuntuuko joskus, että laihdutuskuuri menee pieleen, koska vatsasi kurnii ja kertakaikkiaan vaatii lisää ruokaa? Kylläisyyteen ei vaikuta pelkästään se mitä syöt, vaan myös se miten syöt. Kokeile Health.comin konsteja ja pidä nälkä loitolla!

1. Nauti vettä ennen syöntiä. Nauti kaksi lasillista vettä ennen jokaista ateriaa. Näin saat vatsallesi täytettä ja ainakin 60 kalorin (kcal) verran ateriaa pienemmäksi.

2. Makua päivään. Kokeile lisätä salaatteihin ja muihin ruokiin etikkaa ja kanelia. Nämä kaksi maukasta ainesosaa auttavat säätelemään verensokeria aterian jälkeen ja tekevät sinut kylläiseksi pidempään.

3. Oranssia ja vihreää. Vihreät ja oranssit kasvikset tekevät helposti kylläiseksi ilman ylimääräisiä kaloreita, koska ne sisältävät 90 % vettä. Nauti myös välipalana!

4. Perinteistä perunaa. Peruna sisältää runsaasti tärkkelystä, mikä tyydyttää nälän. Uuden tutkimuksen mukaan perunan syönti voi vaikuttaa kylläisyyteen jopa 24 tuntia ja vähentää päivittäistä kalorinsaantia 320 kalorin (kcal) verran.

5. Nauti kalaa. Kala sisältää omega-3-rasvahappoja, jotka voivat saada vatsan hiljaiseksi useaksi tunniksi. Erään tutkimuksen mukaan kalansyöjät pysyivät pihvinsyöjiin verrattuna kylläisempänä pidempään ja nauttivat 75 kalorin (kcal) verran vähemmän ruokaa päivässä.

6. Nam – pähkinöitä! Pähkinöiden sisältämät kuidut, pehmeät rasvat ja proteiinit saavat tuntemaan kylläisyyttä, jolloin päivän kalorinsaanti jää vähemmälle. Lisäksi ne tehostavat aineenvaihduntaa!

7. Kokeile kauraa. Kaura on kuitupitoinen ja se pitää kylläisenä pitkään. Sen sisältämä beetaglukaani vapauttaa kolekystokiniini-hormonia, jonka on osoitettu vähentävän syömistä.

8. Lisää ruokiin papuja! Proteiini- ja kuitupitoiset pavut ja linssit ovat ihanteellista laihduttajan ruokaa, koska ne saavat tuntemaan kylläisyyttä. Ne vauhdittavat bonuksena myös aineenvaihduntaa.

9. Kananmunia. Kananmunat ovat proteiinipitoisia ja niillä on vaikutusta ruokahaluun jopa puolentoista vuorokauden ajan.

                                                                     Mari Kataja

Lue myös:
Syö näin ja jaksat treenata paremmin
4 hyvää syytä syödä salaattia
Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.