Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Haluan itsevarmuuteni takaisin!
Päivitetty 16.11 2010

tekosyyt,vai todelliset syyt?
Päivitetty 22.02 2013
klo 06:10

laihduttajan_unelma
Päivitetty 08.06 2009
klo 14:38


saritiii
Päivitetty 04.08 2009
klo 08:36

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Tässä on Kate Middletonin laihduttamisen salaisuus - lue vinkit!

(16.05.2011)



Huhtikuun lopulla saimme seurata Englannin kuninkaallisia häitä. Prinssi William solmi avioliiton Kate Middletonin kanssa, joka nyttemmin tunnetaan nimellä Catherine, Cambridgen herttuatar.

Häitä seuraavat noin kaksi miljardia silmäparia ei voinut olla huomaamatta, miten kukoistavalta - ja hoikalta - morsian näytti häissään. Miten hän sen teki? Cosmopolitan.com -sivusto paljastaa, kuinka Catherine solakoitui suurta päiväänsä varten, ja miten sinä voit tehdä saman perässä.

Kyseessä on suuren suosion saavuttanut Dukan-dieetti. Sen on kehitellyt ranskalainen Pierre Dukan. Dieetissä ei tarvitse nälkiintyä tai rääkätä itseään suurella määrällä liikuntaa. Dieetti on nelivaiheinen.

1. vaihe: hyökkäysvaihe

Dieetin ensimmäisessä vaiheessa ruokavalio koostetaan niin puhtaasta proteiinista kuin on mahdollista. Proteiinia sisältävää ruokaa saa syödä niin paljon kuin haluaa. Proteiinipitoista ruokaa ovat esimerkiksi vähärasvainen liha, kala, muut merenelävät, siipikarja, rasvattomat maitotuotteet sekä kananmunat. Tohtori Dukanin mukaan ensimmäinen vaihe on helppo ja sopii kaikille. Proteiini pitää kylläisenä pitkään. Ylläpidä hyökkäysvaihetta kahdesta seitsemään päivään, riippuen siitä kuinka paljon painoa haluat pudottaa.

2. vaihe: 'kuljeskeluvaihe'

Hyökkäysvaiheen jälkeen jatketaan kuljeskelu- tai 'risteilyvaiheella'. Tässä vaiheessa proteiinin lisäksi ruokavalioon otetaan vihreät ja/tai keitetyt kasvikset. Vaihtele kasviksia päivän mittaan. Kasviksia saa syödä niin paljon kuin haluaa. Jatka tällä ruokavaliosuunnitelmalla niin kauan, kunnes painosi on pudonnut toivomasi määrän. Dieettiä täytyy noudattaa muutaman päivän jokaista pudotettavaa painokiloa kohden.

3. vaihe: tasausvaihe

Dieetin kolmannessa vaiheessa päivittäiseen ruokavalioon saa lisätä annoksen juustoa, sekä kaksi palaa leipää. Lisäksi päivään lisätään yksi hedelmäannos. Viikossa saa syödä kaksi hiilihydraattipitoista ateriaa, sekä kaksi 'juhla-ateriaa'. Tasausvaihetta täytyy noudattaa myös muutaman päivän ajan jokaista aiemmissa vaiheissa pudotettua kiloa kohden. Jos esimerkiksi pudotit tähän mennessä painoasi viisi kiloa, noudata kolmatta vaihetta noin kuukauden ajan. Tasausvaiheen pituus johtuu tohtori Dukanin mukaan siitä, että yleensä laihdutuksen jälkeen ruokavalioon lisätään raskaita ruokia liian nopeasti, ja laihdutus siksi epäonnistuu.

4. vaihe: tasapaino

Dukanin dieetin neljäs vaihe on tarkoitettu pysyväksi. Neljännessä vaiheessa, kun paino on jo pudonnut, saat syödä mitä haluat, kunhan et syö liikaa. Kohtuus kaikessa. Lisäksi dieetin neljäs vaihe edellyttää yhtä hyökkäysvaihe-päivää viikossa.

                                                     Kaisa Kakko, toimittaja

Lue myös:
Miksi paino ei putoa - lue mitä asiantuntija vastaa!

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.