Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Kannustusta kaivataan!
Päivitetty 25.08 2008
klo 09:26

Second challenge in my life
Päivitetty 28.09 2009

Tästä se taas lähti.
Päivitetty 16.06 2009


Unelma hoikasta vartalosta
Päivitetty 12.12 2010
klo 17:31

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Seitsemän käsittämätöntä laihdutusmyyttiä

(29.08.2011)

Yrität laihduttaa ja kysyt neuvoa kaveriltasi. Ei kuitenkaan kannata, sillä laihduttamiseen liittyviä myyttejä liikkuu valtavasti maailmalla, ja vain harvat niistä pitävät paikkaansa. Tässäpä niistä seitsemän.

1. Hyppää aamiaisen yli, säästä kaloreita


Väärin! Men’s Fitnessin mukaan amupalan skippaaminen on ainoastaan haitaksi painonpudotusyrityksillesi. Miehet, jotka söyvät aamupalaa, painavat vähemmän. Yksinkertaista. Miksi? Koska aamupala saa ruoansulatuksen täyteen vauhtiin.

2. Ei saa syödä illalla kuuden jälkeen


Ei ole mitään tiettyä taika-aikaa, jonka jälkeen pitää lopettaa syöminen. ”Kuuden jälkeen” –aikavyöhyke on ainoastaan siksi vaarallinen, että suurin osa meistä syö silloin television ääressä jotain epäterveellistä.

3. Vähärasvainen on automaattisesti parempi!



Ei ole. Jos esimerkiksi syöt vähärasvaisen keksin, on siinä todennäköisesti enemmän sokeria tai muita makuaineita kuin alkuperäisessä ”läskikeksissä”. Jos haluat syödä vähemmän rasvaa, syö pienempiä annoksia.

4. Tarvitsen painonhallintaan lisäravintoaineita


Et välttämättä. Lisäravintoaineet todellakin vain auttavat marginaalisesti, jos syöt ja liikut oikein. Ei kuitenkaan ole olemassakaan ihmepillereitä tai jauheita, jotka pelkästään tekisivät sinusta laihemman.

5. Hedelmissä on paljon kaloreita, joten ne lihottavat


Älkää viitsikö. Lihovatko suomalaiset muka syömällä liikaa hedelmiä? Kaikessa syömässämme on kaloreita. Aivan kaikessa. Mitä tuoreempaa ja mitä lähempänä tuotettua ruokaa syöt, sitä laihempi olet.



6. Hiilihydraatit ovat läskin alku ja juuri


Tämäkin on liioittelua, sillä jokainen meistä tarvitsee hiilihydraatteja. Limukassa on niitä. Parsakaalissa on niitä. Kumpi on terveellisempää? Ei liene vaikeaa arvata. Valitse oikein.


7. Painonpudotuksen kulmakivi on kaloreiden vähentäminen



Totta osittain, muttei ihan. Kalorien laatu on myös tärkeää. On eri asia, saatko kalorisi juustohampurilaisista vaiko pähkinöistä, kalasta ja hedelmistä.


Lähde: mensfitness.com

                                                     Mika Luosujärvi, toimittaja

Lue myös:
Terveellinen aamupala - 10 vinkkiä

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.