Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

pidä itsestäsi huolta
Päivitetty 17.02 2009
klo 21:17

Aloitusta(ko?)
Päivitetty 13.05 2009
klo 21:20

Kuka täällä itkee?
Päivitetty 10.01 2013

Pullukka pudottaa
Päivitetty 14.04 2013
klo 10:01

Raskauden jälkeen
Päivitetty 28.02 2013
klo 07:01

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Lue Karita Tykän (Tuomola) vinkit liikkumiseen!

(13.01.2009)

Miten pysyä uuden vuoden lupauksissa liikkumisen ja laihdutuksen suhteen? Miten motivoida itseään treenaamaan? Näin Elixirin juontaja, malli, Karita Tykkä (ent. Tuomola) vastaili kysymyksiin ohjelman verkkosivuilla 12.1.2009.

Liikunnallinen Karita suosittelee vuodenaikaan sopivia talvisia lajeja. Motivaatiota etsiville hän toteaa, että mieleisen liikuntalajin löytyminen on tärkeää.

”Näin talvella suosittelen esimerkiksi hiihtoa sekä luistelua. Ne ovat halpoja, hauskoja ja tehokkaita", Karita kertoo. "Laskettelu on mukavaa, vähintään viikko vuodessa tulee vietettyä alppirinteissä. Lumilautailu on haastava ja vaikeahko, mutta erinomaisen hauska laji. Lisäksi se on mainio tapa harjoittaa kehonhallintaa”", hän jatkaa.

Notkeammaksi ja hoikemmaksi

Liikunnan rasittamia kipeytyneitä lihaksia Karita kertoo hoitavansa venyttelemällä ja käymällä hierojalla 1-2 kertaa kuukaudessa. Mikäli kankeudesta haluaa päästä eroon on avainsanana säännöllisyys.

”Säännöllisyys palkitaan, eli muista venytellä usein”, Karita neuvoo. Myös joogaharjoittelu on Karitan mieleen. Erityisesti hot jooga on hänen ykköslajinsa.

”Kaikenlaiset joogamuodot ovat hyviä. Hot jooga on joogaa noin 38 lämpöasteisessa tilassa. Tällöin aineenvaihdunta on vilkasta. Lisäksi hikoilu saa kuona-aineet liikkeelle. Lämpö myös vetreyttää lihaksia, joten jooga-asentoihin pääsee turvallisesti ja normaalia helpommin”, kertoo Karita.

Hoikempaa vatsaa etsiville Karita suosittelee vatsalihasliikkeitä sekä esimerkiksi pilatesta, joka on hänen mielestään loistava keskivartalokorsetin muokkaaja.

Karita itse liikkuu tekemällä joka aamu tunnin kävelylenkin koiran kanssa. Lisäksi hän käy kolme kertaa viikossa joogassa (90 min/kerta) sekä 1-2 kertaa kuntosalilla.

Hiilarit minimiin

Karita kertoo ruokavalioonsa kuuluvan runsaasti erilaisia kasviksia ja hedelmiä. ” Proteiineista suosin kalaa ja kanaa sekä jauhemuodossa olevia urheiluravinteita”, hän toteaa. Lisäksi Karita nauttii päivittäin useamman kupillisen vihreää teetä sekä puhdasta vettä litrasta puoleentoista joka päivä.

Entäpä ruokavalion hiilarit eli hiilihydraatit? ”Nopeat hiilihydraatit (esim. vaaleat jauhot ja sokerit) voit laihduttaessa jättää minimiin. Lihan seuraksi suosittelen salaattia ja muita kasviksia”, Karita opastaa.

Herkkuhetkiä Karita ei ole unohtanut. ” Pari kertaa viikossa pitää herkutella, esimerkiksi puhdas tumma suklaa sopii siihen hyvin”, hän kertoo.

Lähde: MTV3 – Elixir

Lue myös:
Kuluta kalorit - Pudottajat.fi
15 motivaatiokeinoa liikkumiseen - Pudottajat.fi
                                                                        Mari Kataja
Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.