Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

apua tarvitseva
Päivitetty 18.03 2014

APUA!
Päivitetty 16.01 2013
klo 11:56

ALKU BMI 43,3 -----> TAVOITE 24,2
Päivitetty 15.02 2010
klo 20:55

Kohti hoikkaa elämää...
Päivitetty 09.08 2009

Joko nyt onnistuisi!
Päivitetty 19.09 2008

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Näin poltat kaloreita töissä - lue vinkit!

(03.10.2011)

Saatat viettää työpäiväsi pöydän ääressä, mutta koko päivää ei kuitenkaan tarvitse viettää istumalla. Voit nimittäin saada liikuntaa myös työpäivän aikana, kun sisällytät liikkumisen osaksi päivittäistä rutiiniasi.

MayoClinic.com listasi nämä yhdeksän vinkkiä, joiden avulla saat kalorit palamaan töissä:

1. Hyödynnä työmatkasi


Kävele tai pyöräile töihin. Jos kuljet bussilla tai metrolla, nouse kyydistä muutamaa pysäkkiä aikaisemmin kuin yleensä ja kävele loppumatka. Jos ajat töihin autolla, parkkeeraa pysäköintialueen kauimmaiseen päähän tai läheisen puiston reunalle. Työpaikallasi käytä ennemmin portaita kuin hissiä.

2. Seiso aina, kun se on mahdollista


Poltat enemmän kaloreita seistessä kuin istuessa. Seiso, kun puhut puhelimessa. Vielä parempi on, jos voit seistä työpöytäsi ääressä. Voit improvisoida käyttämällä esimerkiksi korkeaa työtasoa. Syö lounaasi seisten ja välitä viestit sähköpostin ja tekstiviestin sijaan kävelemällä sen henkilön luo, jolle sinulla on asiaa.

3. Käytä tauot hyödyksi


Sen sijaat, että viettäisit taukosi kahvihuoneessa istuskellen, käy reippaalla kävelyllä tai venyttele hiukan.

4. Vaihda työtuolisi jumppapalloon


Tämä parantaa taspainoasi ja treenaa lihaksiasi samalla, kun istut työpöytäsi ääressä.

5. Pidä liikuntavälineitä työpöytäsi lähellä

Voit säilyttää esimerkiksi pieniä käsipainoja työpöytäsi laatikossa ja treenata niillä aina välillä.

6. Ole sosiaalinen


Järjestä kävelyryhmä lounastauolle. Sinulla saattaa olla yllättävän paljon työkavereita, jotka ovat valmiita hyppäämään lenkkareihin ja kannustamaan toinen toistaan liikkumaan. Nauti toverillisuudesta ja rohkaise muita, jos liikkuminen käy ylivoimaiseksi.

7. Hoida tapaamiset liikkuessa


Jos se vain on käytännöllistä, järjestä tapaamiset ja aivoriihet niin, että voitte kävellä samalla kun keskustelette. Kiertäkää työrakennustanne ympäri tai jos sää sallii, käykää kävelyllä ulkona.

8. Lisää tahtia


Jos työhösi kuuluu kävelyä, tee se nopeammin. Mitä enemmän ja nopeammin askellat, sitä suuremmat ovat hyödyt.

9. Jos matkustat, suunnittele etukäteen


Jos jäät jumiin lentokentälle, tartu laukkuihisi ja käy reippaalla kävelyllä. Valitse hotelli, jossa on liikuntamahdollisuus, kuten kuntosali, josta löytyy juoksumatto, painoja tai uima-allas. Voit myös ottaa joitakin välineitä mukaasi, kuten hyppynarun, joka on helppo kuljettaa. Ilman välineitäkin voi tietenkin liikkua esimerkiksi hyppimällä, tekemällä kyykkyjä tai vatsalihasliikkeitä.

Lähde: MayoClinic.com

                                                 Johanna Rytkönen, toimittaja

Lue myös:
10 vinkkiä terveelliseen aamupalaan 
Perusta itsellesi laihdutusblogi

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.