Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Kuunsillan mietteitä
Päivitetty 19.05 2008
klo 15:07

Elämäntaparemontti
Päivitetty 02.11 2008
klo 21:29

Elämä kiloina
Päivitetty 24.10 2008

Läskit lähtöön!
Päivitetty 26.08 2008
klo 12:12

Kurkkusalaatti hölkkää
Päivitetty 02.09 2008
klo 12:05

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Lue, mikä todella tepsii vatsalihaksiin!

(05.12.2011)

Vaikka televisio on täynnä mainoksia mahtavista vatsalihaslaitteista, jotka lupaavat täydellisen lättävatsan päivissä, ei mikään niistä pidä paikkaansa! Vatsalihasliikkeet eivät nimittäin laihduta.

Journal of Strength and Conditioning Research – lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan vatsalihasliikkeet eivät milläänlailla vähennä vatsanalueen rasvaa.

Yksi osallistujaryhmä teki vatsalihasharjoituksia viitenä päivänä viikossa, kun toinen ryhmä ei tehnyt yhtään. Kuuden viikon tutkimusjakson jälkeen kummallakaan ryhmällä ei huomattu mitään eroa vatsanalueen rasvakerroksessa. Vatsalihasliikkeiden tekeminen on siis täysin hyödytöntä, mitä tulee laihtumiseen.

Itseasiassa, ihmisen tulisi tehdä 250 000 vatsalihasrutistusta laihtuakseen puoli kiloa.

Laihtumiseen tarvitaan aerobista liikuntaa, jota vatsalihasliikkeet eivät ole. Vatsalihasten vahvistaminen on hyväksi kehonhallinnalle, mutta se ei laihduta. Mutta pelkkä aerobinen liikuntakaan ei välttämättä laihduta. Tunnin aerobinen liikunta 6 kertaa viikossa laihduttaa ihmistä noin 1,5 kiloa.

Läskit lähtee!


Rankka urheileminen polttaa kaloreita paljon paremmin kuin monet muut urheilutyylit. Eräässä tutkimuksessa huomattiin, että jos mies harrastaa korkeatasoista intervalli urheilua 2,5 tuntia kahdessa viikossa, hän polttaa yhtä paljon kaloreita kuin 10,5 tuntia kestävyysurheilua harrastaneet miehet. Samankaltaisia tuloksia on löydetty myös naisten keskuudesta.

Paras laihdutusmenetelmä on kuitenkin yhdistää aerobinen urheilu ja voimaharjoittelu. Mene siis vaikka salille, polje kuntopyörällä tai crosstrainerilla ensimmäiset 30minuuttia ja voimaharjoittele sen jälkeen eri laitteilla 30minuuttia. Kun lisäät vielä venytykset ja palautumisen, saat varmasti hyvää treeniä ja karistat samalla kiloja. 

                                                   Milka Krogerus, toimittaja

Lue myös:

Turvottaako - näin eroon pömppövatsasta 

 

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.