Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

eroon raskauskiloista
Päivitetty 31.03 2009
klo 18:40

Synnytyksen jälkeen haluan itseni takaisin!
Päivitetty 20.01 2009
klo 19:11

Nyt riittää!
Päivitetty 28.12 2013

Tää on niin tätä..
Päivitetty 09.06 2014

Raskaus- ja vähän muitakin kiloja
Päivitetty 01.06 2009
klo 19:47

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Eroon joulukiloista - nämä talvilajit karistavat kilot

(01.01.2012)

Talvilajit ovat erittäin tehokkaita aktiviteetteja kunnon kohotukseen ja painonpudotukseen. Talvilajeissa koko keho saa hyvin treeniä. Tässä CNN.com -sivuston vinkit kuntoa kohottavista ja kaloreita kuluttavista talvilajeista.

1. Maastohiihto


Tasamaahiihto on erittäin hyvä urheilumuoto, sillä keho saa siitä tasapuolisesti rasitusta. Hiihtämisen myötä treenataan ainakin olkapäitä, käsiä, selkää, rintalihaksia, vatsalihaksia, takamusta ja jalkoja. Maastohiihdon aikana kalorinkulutus on huipussaan.


2. Luistelu


Luistelun aikana voi polttaa jopa 20 kilokaloria minuutissa. Luistelu on hyvää aerobista liikuntaa, eikä kaipaa muita varusteita kuin luistimet. Luistelu kohottaa kunnon lisäksi myös lihastenhallintaa ja tasapainoa.

3. Jääkiekko tai muut kaukalopelit



Jääkiekko, jääpallo ja ringette kehittävät lihaksistoa monipuolisesti. Tutkimusten mukaan jääkiekon pelaaminen kuluttaa noin 470 kilokaloria tunnissa. Lisäksi jääkiekon pelaaminen kasvattaa keskittymiskykyä ja kehon liikkuvuutta.

4. Lumilautailu ja laskettelu


Suuntaa talvella rinteeseen, sillä laskettelu ja lumilautailu tarjoavat elämysten lisäksi huikeita terveysetuja. Molemmat lajit kehittävät jalkojen lihaksia, sekä tasapainoa ja joustavuutta. Lisäksi laskettelu ja lumilautailu saavat mielihyvähormonit hyrräämään. Ulkona liikkuminen auttaa myös helpottamaan masennusta ja kohottamaan mielialaa.

5. Mäenlasku


Mäenlasku ei välttämättä tunnu edes liikunnalta, mutta sitäkin se on. Mäen ylös kiipeäminen ja alas laskeminen pulkalla, kelkalla tai liukurilla voi polttaa jopa 400 kilokaloria tunnissa. Ota lapset mukaan mäenlaskuun.

6. Lumityöt


Lumitöiden teko voi muuttua mieluisemmaksi, kun siihen suhtautuu aerobisena liikuntana. Tunti lumitöissä voi kuluttaa 400 kilokaloria. Mitä painavampaa lumi on, sitä enemmän energiaa lumityöt kuluttavat. Jos lapioit lunta, vaihtele käsiä välillä, että molemmat kädet saavat tasaisesti rasitusta.

                                                    Kaisa Kakko, toimittaja 

Lue myös:
Hyvästi joulukilot - 8 vinkkiä liikuntaan

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.