Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Masennuksen jälkeen
Päivitetty 29.05 2008
klo 22:53

Muutos Herkkuholistista Liikuntaholistiksi
Päivitetty 07.06 2008
klo 13:28

Uusi alku
Päivitetty 12.01 2016

Ruma ankanpoikanen
Päivitetty 13.07 2011
klo 08:46

Kesämorsian ja mekko
Päivitetty 11.05 2009
klo 10:03

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

10 helppoa keinoa laihduttaa

(05.03.2012)

Laihduttamisen ei tarvitse olla itkua ja hampaiden kiristelyä. Vain muutamalla yksinkertaisella elämäntapamuutoksella voit tehostaa aineenvaihduntaasi ja hyvästellä vararenkaasi lopullisesti.

ABC News listasi nämä kymmenen vinkkiä, joiden avulla pääset ylimääräisistä kiloistasi eroon nopeammin kuin uskotkaan.

1. Munia aamiaiseksi


Erään ravitsemustutkimuksen mukaan kananmunia aamiaisella nauttivat syövät vähemmän kaloreita loppupäivän aikana.

2. Seiso



Nouse seisomaan aina, kun luet tai puhut puhelimessa esimerkiksi töissä. Voit myös harkita työpöytää, jonka ääressä voit seistä. Seisominen kuluttaa 1,5 kertaa enemmän kaloreita kuin istuminen.

3. Älä syö TV:n ääressä



Yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan TV:n ääressä syövät ihmiset kumoavat kitaansa lähes 300 kilokaloria enemmän per päivä kuin ne, jotka nauttivat ateriansa pöydän ääressä.

4. Punnitse itsesi joka viikko


Amerikkalaistutkijat kertovat, että kolme neljästä onnistuneesta laihduttajasta punnitsee itsensä kerran viikossa.

5. Syö omena



Lounastaessasi syö ennemmin omena kuin juot lasillisen omenamehua. Jauhaminen edistää kylläisyyden tunnetta, joten todennäköisesti nielet 15 prosenttia vähemmän kaloreita päivän aikana.

6. Sekoita pirtelö



Syömällä 55 grammaa heraproteiinia päivässä 23 viikon ajan voit päätyä kaksi kiloa laihemmaksi kuin jos olisit syönyt nuo kalorit hiilihydraatteina, tiedemiehet kertovat.


7. Aseta ruoka silmiesi tasolle


Syöt terveellistä ruokaa 2,7 kertaa todennäköisemmin, jos se on asetettu silmiesi tasolle, kertovat Cornellinen yliopiston tiedemiehet.

8. Siivoa kotisi


Siisteimpien kotien omistajat ovat fyysisesti kaikkein aktiivisimpia, Indianan yliopiston tutkijat havaitsivat.


9. Kikherneitä soppaan


Heitä seuraavaan höyryävän kuumaan soppaasi puoli kupillista kikherneitä. Näin saat kuusi grammaa rasvaa vastaan taistelevaa kuitua mahaasi.

10. Juo rasvatonta maitoa


Juomalla aamuisin 2,5 lasia rasvatonta maitoa mehun sijaan vähennät kaloriensaantiasi 8,5 prosentilla, kertoo australialainen tutkimus.

                                                Johanna Rytkönen, toimittaja

Lue myös:
10 vinkkiä terveelliseen aamupalaan
Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.