Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Nyt mennään..
Päivitetty 21.02 2013
klo 11:04

Toukasta perhoseksi...
Päivitetty 25.11 2008

paheet kuriin
Päivitetty 05.01 2009
klo 18:14

Tavoitteena pienempi juhlamekko =)
Päivitetty 01.04 2012
klo 22:22


Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Rantakuntoon - lue vinkit!

(24.04.2012)

Tällä hetkellä moni yrittää kiihkeästi ja epätoivoisestikin päästä eroon talven aikana kertyneistä ylimääräisistä kiloista, jotta kehtaisi kesällä näyttäytyä shortseissa ja bikineissä. Joskus rantakuntoon pääseminen omin neuvoin voi olla kuitenkin hankalaa. Terve.fi-sivustoperheen asiantuntijat auttavat tiedoillaan ja taidoillaan heille kysymyksiä esittäviä laihduttajia pääsemään tavoitteeseensa.

Huoltamo.com-sivuston ravitsemustieteen asiantuntija Mikko Rinta neuvoo lihaskuntoharjoittelijoita huomioimaan kehonsa kokonaisvaltaisesti, yhteen kohtaan keskittymisen sijaan:

– Pelkillä punnerrus- ja vatsalihasliikkeillä moni lihasryhmä jää huomioimatta, jolloin esimerkiksi lihastasapaino-ongelmien riski suurenee huomattavasti, Rinta sanoo.

Rinta suosittelee tutustumaan kuntosaliharjoitteluun osaavan neuvonnan saattelemana, sillä siitä jokainen saa itselleen uusia ulottuvuuksia harjoitteluun ja kehittymiseen.

Kysymyksen lähettäminen Mikolle on maksutonta. Mikko lupaa vastata kysymykseen 14 päivän sisällä. Kysy Mikolta.

Lantio kapeammaksi lisäämällä yläkertaan muotoa


Kimallus.fi:n asiantuntija, personal trainer Mikko Paunosen mukaan vartalon muokkaaminen haluttuun muotoon lähtee ruokavalion suunnittelusta.

- Tsekkaa ruokavalio kuntoon, jotta siinä on riittävästi proteiineja ja sopivassa suhteessa rasvaa sekä hiilihydraatteja. Tämä takaa tuloksia treeneihin. Suosi monipuolisesti kasviksia, marjoja, vähärasvaisia liha- ja maitotuotteita, mutta muista myös hyvät rasvanlähteet, kuten kalat, öljyt, siemenet ja pähkinät. Lisää ruokavalioosi päivittäin myös muutama hedelmä, äläkä unohda nauttia nestettä 1,5–2 litraa päivässä, Paunonen neuvoo.

Paunonen kehottaa aluksi korostamaan kehon ulkonevia piirteitä ja sitten kaventamaan vyötäröä:

– Jotta lantion saa näyttämään kapeammalta, yläkertaan on tehtävä lisää muotoa. Tämä tarkoittaa olkapäiden, selän ja keskivartalon treenaamista. Muuta kroppaa ei tietenkään sovi unohtaa, mutta näihin kannattaa keskittyä enemmän, jos haluaa lantion näyttävän kapeammalta.

Lähetä tästä kysymys Mikko Paunoselle. Kysymyksen tekeminen on maksutonta, ja Paunonen lupaa vastata seitsemän päivän sisällä. 

                                                Johanna Rytkönen, toimittaja
Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.