Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Ny tai ei koskaan....
Päivitetty 29.08 2008
klo 07:46


Thick Madame
Päivitetty 28.10 2009
klo 04:33

Ikuinen laihduttaja miten kauaksi?
Päivitetty 05.11 2013
klo 15:49

Kyllästynyt elämäntapoihinsa..
Päivitetty 05.02 2009
klo 20:25

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Vyötärö hoikemmaksi - lue miten!

(04.05.2009)

Ovatko ylimääräiset kilot kertyneet vyötäröllesi? Haluatko päästä niistä eroon ja saada hoikemman vyötärön? Tutkimuksen mukaan juuri kokojyvätuotteiden nauttiminen hoikentaa vyötäröä, kirjoittaa WebMD. Lisäksi kokojyvätuotteiden nauttiminen alentaa sydänsairauksien riskiä.

Tutkimuksessa molemmissa ryhmissä olleita kehotettiin vähentämään kaloreita kolmen kuukauden ajaksi, mutta vain toista ryhmää pyydettiin nauttimaan kokojyvätuotteita. Tutkimuksen lopussa havaittiin, että molemmilla ryhmillä oli pudonnut paino. Kokojyvätuotteita, kuten leipiä ja muroja, nauttineilla havaittiin kuitenkin merkittävää hoikentumista vyötärönseudulla verrattuna toiseen ryhmään, jossa syötiin puhdistettuja viljoja sisältäviä ruokia, kuten vaaleaa leipää ja vaaleaa pastaa. Lisäksi runsaasti kokojyvätuotteita syöneillä havaittiin sydänsairauksiin viittaavan tulehdusarvon, CRP:n, laskeneen jopa 38 %:a.

Kokojyvää sisältävät esimerkiksi tumma riisi ja pasta, villiriisi, bulgur, kaurapuuro sekä tuotteet, joiden valmistuksessa on käytetty kokojyväviljaa, kuten kokojyvävehnää tai -ruista.

Noudata myös näitä vinkkejä:

1. Treenaa vatsaa. Kokojyvätuotteiden lisäksi hoikempi vyötärö vaatii vatsalihasrutistuksia, jotka saavat yhdessä selkälihasten vahvistamisen kanssa ryhtiä paremmaksi ja vatsaa hoikemmaksi. Monipuolisuus liikkeissä on tärkeää ja erilaiset kierrot vahvistavat vinoja vatsalihaksia. Erityisen tärkeä rooli on syvillä vatsalihaksilla, joita voi aktivoida esimerkiksi istumalla lattialla jalat koukkuasennossa ja irrottamalla jalat lattiasta yrittäen pysyä asennossa hetken.

2. Aerobista liikuntaa. Suklaapatukan nauttimista ei korvata pelkillä vatsalihasrutistuksilla. Rasva ei pala paikallisesti, joten ylipäänsä kaloreita kuluttava liikunta, kuten juoksu, reipas kävely ja aerobic, vähentää rasvakudoksen määrää koko kehossa, myös vyötäröllä.

3. Nauti vähemmän kaloreita.
Mikäli vyötärösi on tuhdissa kunnossa, eivät hyvin treenatut vatsalihakset näy sen alta, jos et kiinnitä huomiota myös ruokavalioosi. Hoikemman vyötärön avaimet piilevät hyvin pitkälle nautittujen kaloreiden, sokerin ja rasvan määrissä. Kokonaisenergiansaanti siis ratkaisee ja pääsääntö on, että kuluta enemmän kuin nautit.

Lue myös:
15 parasta dieettivinkkiä - Pudottajat.fi
Vatsa litteämmäksi, miten? - Pudottajat.fi
                                                                Mari Kataja, toimittaja
Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.