Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Syömishimo kuriin: VLCD-yritelmäni
Päivitetty 31.05 2010
klo 18:45

Elämän roiskeita
Päivitetty 24.08 2015
klo 22:03

Niinnan taistelu
Päivitetty 28.05 2009
klo 15:24

Puolet pois & Pulinat pois
Päivitetty 04.08 2014
klo 23:30

Rapakunnosta radoille
Päivitetty 29.12 2011
klo 06:58

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Näin syöt töissä oikein - 5 vinkkiä!

(24.08.2009)

Säännöllinen ruokailurytmi tekee olon paremmaksi, energisemmäksi ja kylläisemmäksi, myös työpaikalla. Liian pitkät tauot aterioiden välillä taas tekevät väsyneeksi ja saavat popsimaan ylimääräisiä välipaloja. Aamiainen, lounas ja päivällinen parin välipalan kera rytmittävät ruokailua sopivasti.

1. Muista kunnon ruoka myös töissä.

Usein työpaikkaruokala tarjoaa hyvät ja monipuoliset eväät päivään lautasmallia noudattaen. Mikäli tuot töihin omat eväät, älä unohda monipuolisuutta. Esimerkiksi voileivät jogurtin ja hedelmän kera ovat monipuolinen vaihtoehto. Näin saat riittävästi energiaa töihin ja pysyt kylläisenä ilman että makeanhammasta alkaa kolottaa.

2. Valitse viisaasti!

Vältä työpäivän aikana liian raskaita, rasvaisia ja runsassokerisia ruokia, jotka tekevät usein väsyneeksi. Lisäksi niiden syöminen yöaikaan on terveydelle haitallisempaa kuin päivällä.

3. Säännöllisyyttä myös vuorotyöhön.

Elimistömme noudattaa 24 tunnin vuorokausirytmiä aineenvaihdunnan ollessa päivällä aktiivinen ja yöllä hitaampi. Epäsäännöllinen ateriarytmi ja väsymykseen syöminen voivat kuitenkin lihottaa. Ilta- ja yövuorossa onkin hyvä nauttia kevyt ateria tai välipala 3-5 tunnin välein. Näin pysyt virkeänä ilman että aineenvaihdunta olisi ymmällään liian raskaasta ateriasta ja myös uni maittaa paremmin yövuoron jälkeen.

4. Kevyttä illalla.

Ilta- ja yövuorossa sopivan keveitä aterioita ovat keitot, puuro, jogurtti, täysjyväleipä, kasvikset sekä hedelmät.

5. Palaveripullille kiitos ei!

Vaikka työpaikan kokouksissa on usein tarjolla syötävää, sen nauttiminen liian usein kerryttää salakavalasti rasvaa, sokeria ja energiaa. Valitse siis fiksusti ja jätä rasvaiset viinerit ja pasteijat syömättä ja suosi kevyempiä vaihtoehtoja.

Lähde: Finfood
                                                       Mari Kataja, toimittaja

Näin laihdut pysyvästi - Pudottajat.fi
Varo piilorasvaa, vältä näitä! - Pudottajat.fi
Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.