Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Talviaamun laihdutusblogi :)
Päivitetty 18.01 2009
klo 00:31

Teinimamman laihari !
Päivitetty 01.02 2013
klo 11:48

Tässä - Nyt - Minä
Päivitetty 16.11 2016
klo 13:16

Kesän urakka -5kg
Päivitetty 08.07 2009
klo 12:18

Viimeinkin
Päivitetty 08.11 2011
klo 20:05

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Pikaruokaa kevyemmillä kaloreilla - 7 vinkkiä

(19.10.2009)



Pikaruoat ja ravintolassa syöminen tuovat helposti ylimääräisiä kaloreita ruokavalioomme. Maistuvathan ne kyllä, etenkin kiireisen työpäivän jälkeen, mutta kermassa ja voissa ei yleensä ole säästelty. Lue Everydayhealth.comin 7 fiksua valintaa, joita noudattamalla voit nauttia pikaruoasta keveimmillä kaloreilla!

1. Tutustu ruokalistaan rauhassa! Jos mahdollista, tutustu ravintolan ruokalistaan etukäteen. Näin sinulla on riittävästi aikaa tehdä terveellinen valinta. Useat pikaruokaketjut tarjoavat internetsivuillaan tietoa tietoa aterioidensa ravintosisällöstä kaloreineen.

2. Mitä pizzan päälle? Pizza ei välttämättä ole huono valinta pikaruoaksi, kun valitset kevyimmän vaihtoehdon. Valitse ohut tai runsaskuituisempi pohja, päälle kasviksia rasvaisten lihojen sijaan ja unohda ylimääräiset juustot. Kun tingit pizzasi juuston määrästä puolet pois, säästät yli 200 kaloria, puhumattakaan pizzaan tilatun homejuuston kaloreista.

3. Suosi kuitua! Mikäli olet tacojen ja burritosten perään, suosi, mikäli mahdollista, runsaskuituisempia täysjyvävehnävalmisteita ja valikoi täytteeksi kasviksia ja vähärasvaista lihaa.

4. Unohda tuplat ja triplat! Tilaa hampurilaisbaarissa tavallinen hampurilainen, ei tupla- tai triplapihvillä varustettuna, ilman rasvaisia ranskanperunoita ja kymmeniä sokeripaloja sisältävää limonadia. Suosi kevyempiä kana-, kala- ja kasvisvaihtoehtoja. Hampurilaisen voi myös nauttia ilman kaloripitoista majoneesia esimerkiksi ketsupin kera.

5. Salaatilla keveyttä. Suosi pikaruokapaikkoja, joissa on tarjolla myös salaattivalikoima. Muista kuitenkin, että useat salaattikastikkeet sekä salaattijuustot sisältävät piilokaloreita.

6. Joko maha on täynnä? Unohda king size- ja jumboannokset ja muista, ettei sinun ole pakko syödä annosta loppuun koko rahan edestä, jos maha sanoo jo ei kiitos. Usein pikaravintoloiden annoskoot ovat isompia kuin useimmat meistä todella tarvitsevat. Kiinnittämällä huomiota annoskokoon, pysyy kalorien saantikin kohtuullisena.

7. Tee oikea valinta! Pikaruoan ei välttämättä tarvitse tarkoittaa sitä rasvaisinta vaihtoehtoa. Useat pikaruokaketjut panostavat nykyään kevyempiin ja terveellisempiin vaihtoehtoihin. Valinnan teet sinä!

                                                          Mari Kataja, toimittaja

Lue myös:
Varo piilorasvaa, vältä näitä! - Pudottajat.fi
9 vinkkiä saada syöminen kuriin - Pudottajat.fi
Kevyitä keittoja - Mustapippuri.fi

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.