Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Masennuksen jälkeen
Päivitetty 29.05 2008
klo 22:53

Muutos Herkkuholistista Liikuntaholistiksi
Päivitetty 07.06 2008
klo 13:28

Uusi alku
Päivitetty 12.01 2016

Ruma ankanpoikanen
Päivitetty 13.07 2011
klo 08:46

Kesämorsian ja mekko
Päivitetty 11.05 2009
klo 10:03

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Näin pysyt ihannepainossasi – 6 vinkkiä!

(28.03.2010)



Ihannepainoon pääseminen vaatii usein paljon työtä, mutta niin vaatii myös ihannepainossa pysyminen, sillä kilot napsahtavat helposti takaisin. Lue vinkit, miten pidät painon kurissa dieetin jälkeenkin!

1. Nauti päivittäin kolme pientä ateriaa ja kaksi välipalaa. Säännöllinen ruokailu pitää aineenvaihdunnan nopeana, nälän loitolla ja makeanhimon kurissa.

2. Treenaa lihaksiasi, sillä lihakset polttavat lepotilassakin enemmän kaloreita kuin rasva. Mikäli et ennätä salille, hanki käsipainot kotiin ja yritä voimailla kolmesti viikossa puoli tuntia kerrallaan.

3. Muista sopivat annoskoot, sillä liiat kalorit ovat pääasiallinen syy painonnousuun.

4. Lisää ruokavalioosi ruokia, jotka sisältävät hitaita hiilihydraatteja. Tällaisia ovat esimerkiksi kokojyvätuotteet. Yritä myös nauttia pieniä määriä proteiinipitoisia ruokia joka aterialla ja suosi hedelmiä ja vihanneksia hiilihydraattien sijaan.

5. Pidä ruokapäiväkirjaa syömisistäsi, niin huomaat helpommin milloin sorrut liikakaloreihin. Varo ylimääräisiä kaloreja kokatessasi, astioita korjatessasi ja illalla jääkaapilla käydessäsi.

6. Pienet painonvaihtelut ovat normaaleja, joten älä hätkähdä niistä. Säännöllinen syöminen on tärkeää aineenvaihdunnalle, joten älä jätä aterioita väliin vain siksi, että puntari näytti parisataa grammaa enemmän tänä aamuna kuin eilen.

Lähde: Foster, H.: Laihdu syömällä

 

                                                               Mari Kataja, toimittaja

Lue myös:
6 ravintovinkkiä hoikemmalle vatsalle
Varo piilorasvaa - vältä näitä!

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.