Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

Sipsihirmu
Päivitetty 21.10 2008
klo 11:38

Aina vaan paksu
Päivitetty 04.10 2015

PainoPois
Päivitetty 08.01 2012
klo 15:01

Läskit lähtee NYT!
Päivitetty 08.07 2012

27 kiloo lähtee ny!!!! :)
Päivitetty 09.12 2008

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Vähennä pikkujouluherkuttelua - lue vinkit!

(08.11.2010)



Vaikka joulua edeltävä aika ja pikkujoulut tuntuvatkin täysin mahdottomilta dieettiä ajatellen ja kaiken saavutetun voi menettää notkuvan herkkupöydän ääreen, voit onnistua herkkujen ja houkutusten keskellä seuraavien suite101.comissa vinkkien avulla:

- Tee päätös, että pysyt dieetissäsi. Muistuta itseäsi, että et halua lisäkiloja. Jos olet epäröivä, päätöksesi tuskin tulee toimimaan. Mutta jos olet täysin sitoutunut päätökseesi ja asettanut itsellesi tavoitteen, tulet onnistumaan paremmin - jopa jouluna, laihdutuksen kannalta haasteellisimpana aikana.

- Nauti useita, pieniä aterioita. Monet tekevät pikkujouluaikaan virheen ja panttaavat nälkäänsä illan juhlia varten, joka taatusti kostautuu ylensyöntinä ja raskaan sarjan kautta. Sen sijaan, nauti mieluummin päivällä useampi pieni ja kevyt ateria, jolloin ylensyönnille ei tule tarvetta ja houkutuksista on helpompi kieltäytyä. Nauti vielä juuri ennen juhliin lähtöä kasviksia ja juo muutama lasillinen vettä, niin saat vatsaasi täyteen kevyesti.

- Nauti matalan GI:n ruokia. Glykeeminen indeksi eli GI tarkoittaa lyhyesti sitä, kuinka paljon ruoka nostaa verensokeria. Hiilihydraattipitoisilla ruoilla GI on yleensä korkea, kun taas proteiinipitoisilla matala. Valitse siis mieluummin esimerkiksi kasviksia, pähkinöitä ja kokojyvätuotteita, jotka imeytyvät hitaammin ja saavat tuntemaan pidempään kylläiseksi.

- Suunnittele syömisesi! Päätä etukäteen, mitä aiot juhlissa syödä ja mitä et. Voit myös viedä juhliin tuliaiseksi itsetehtyä syötävää, jolloin tiedät ainesosat, eivätkä kalorit pääse yllättämään.

- Kuluta kalorit! Viimeisenä muttei vähimpänä ohjeena on se, että mitä enemmän juhlissa söit sitä enemmän sinun tulee liikkua. Liikunnan ei kuitenkaan aina tarvitse olla suunnitelmallista jumppasalille lähtemistä, vaan se voi olla niinkin yksinkertaista kuin askelten lisäämistä päivittäin.

Hyödynnä portaat, työmatka, kaupassa käynti tai lainaa naapurin koiraa lenkkikaveriksi - mitä vain, kunhan saat hyötyliikuntaa! Myös reipastahtiset kotityöt polttavat kaloreita. Tai entäpä jos käyttäisit osan lounastunnistasi liikkumiseen? Pieni kävely työpäivän keskellä piristäisi, säästäisi työkavereiden kahvitunnille tuomien suklaakonvehtien nauttimiselta ja laittaisi aineenvaihdunnan liikkeelle.

Muista myös asenne! Jos päätät, että tulet tänä jouluna onnistumaan ja välttämään ylensyömistä, ovat mahdollisuutesi toteutukseen hyvät! Mikä palkinto olisikaan aloittaa alkuvuosi kerrankin valmiiksi kevyeltä pohjalta!

                                                            Mari Kataja, toimittaja

Lue myös:

Näin pysyt ihannepainossasi - lue vinkit!

Nämä juomat lihottavat

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.