Etusivu »   Ajankohtaista »  
Ajan-
kohtaista
Blogit

tahtoo mummoksi
Päivitetty 24.08 2008
klo 19:54

Rapakunnosta radoille
Päivitetty 29.12 2011
klo 06:58

olenko tuo minä?
Päivitetty 09.06 2012
klo 14:22

Matkalla parempaan elämään..
Päivitetty 20.10 2009

Tuhkasta noustaan!
Päivitetty 06.07 2009
klo 14:17

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Hyvästi joulukilot – 8 vinkkiä liikuntaan!

(29.12.2010)



Painavatko jouluherkut niin vatsamakkaroita kuin omatuntoa? Olisiko jo aika ottaa askel kohti uutta vuotta ja uusia tavoitteita? Lue shape.comin vinkit, miten saat kalorit palamaan liikunnan avulla!

1. Harjoittele aamulla. Aamutreeni antaa aineenvaihdunnalle herätyksen ja koko kroppa on valmiina uuteen päivään. Aamulla ei myöskään ole syitä, miksi et ehtisi liikkumaan, toisin kuin ilta-aikaan.

2. Opettele rakastamaan liikuntaa. Liikunta on tärkeää, jos haluat laihtua ja kiinteytyä. Valitse sellaiset liikuntalajit, jotka sopivat sinulle parhaiten ja joista pidät. Zumbaa, pilatesta, pumppia – valinta on sinun!

3. Ota tavoitteeksi kilpailu tai tapahtuma. Kun tavoite on konkreettinen on siihen helpompi pyrkiä. Esimerkiksi kevään juoksutapahtuma on hyvä motivaattori, samoin tulevat juhlat, kuten omat häät tai lomareissu aurinkorannalle.

4. Tee aloituksesta helppo! Usein liikunnan aloittaminen on hankalampaa kuin itse liikunnan suorittaminen. Jos lähdet lenkille tai poljet kuntopyörää, ajattele, että kokeilen tätä 10 minuuttia. Usein makuun päästyäsi jatkat helposti ylikin.

5. Treenaa musiikin tahdissa. Mielimusiikki tsemppaa liikkumaan ja suoritukset voivat olla yllättävän hyviä, etenkin reippaan musiikin tahdissa.

6. Tee liikunnasta osa elämääsi ja aikatauluasi – älä niinkään vaihtoehtoa! Kalenteri esiin ja pidä kiinni suunnitelmastasi!

7. Kokeile kulkea työmatkasi kävellen tai pyörällä! Tästä voi kertyä huomattava osuus viikon liikunnasta ja teet sen melkein samalla ajalla, kun seisot pysäkillä odottamassa bussia.

8. Muistele alkutilannetta! Paino pysyy pois, kun muistelet mistä lähdit liikkeelle. Ota valokuva alkutilanteesta ja vertaa kehitystäsi siihen – ehkäpä näytät kevyempänä paremmalta?

 

                                                                 Mari Kataja

Laske painoindeksisi

Herkuttelu seis - lue vinkit!

Kaikki uutiset
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.