Etusivu »   Liikunta »  Liikuntaohjelmat »  
Blogit

Koti-isän blogi
Päivitetty 04.07 2009
klo 12:06

Nyt tai....myöhemmin.
Päivitetty 03.11 2010
klo 13:56

Eroon miehestä, eroon kiloista
Päivitetty 28.07 2009
klo 15:33

painon nousu loppu tähän
Päivitetty 01.07 2011
klo 11:54

BigMe
Päivitetty 16.07 2009
klo 15:40

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Liikuntaohjelmat

Liikuntaohjelmat:

Aloittelijan viikko-ohjelma

Jos ole mielestäsi rapakunnossa, niin aloita rauhallisesti. Muista, että vähästäkin liikkumisesta on hyötyä. Muutaman viikon, kuukauden päästä huomaat jo kuntosi hieman nousseen ja jaksat tehdä esim. saman kävelylenkin jo reippaammin tai pidemmän matkan. Se motivoi lisää. Muista, että kävely on loistavaa liikuntaa. Voit aloittaa kävelylenkit ensin 20 minuutista ja lisästä joka viikko 5-10 minuuttia aikaa lisää, kunnes saavutat tunnin.


Maanantai - perusliikuntaa   

Kävele kaikki mahdolliset välimatkat. Jokainen askel ja ylimääräinen liike kuluttavat energiaa. Kävele portaat, myös liukuportaat. Vältä hissiä.


Tiistai - perusliikuntaa    

Tee kotiaskareita tehokkaasti. Pese pyykkiä, leivo, imuroi ja pyyhi pölyjä. Pese ja imuroi auto.


Keskiviikko - täsmäliikunta     

Kävele 20–50 minuutin lenkki luonnossa ja nauti raikkaasta ulkoilmasta. Aloita pari kolme ensimmäistä viikkoa 20–30 minuutilla, lisää vähitellen matkan pituutta.


Torstai - perusliikuntaa      

Kävele kaikki mahdolliset välimatkat. Tee työ- ja kauppareissukin kävellen. Tee lumitöitä.


Perjantai - perusliikuntaa     

Tee kotiaskareita tai puuhastele viherpeukalona. Hoida viherkasvejasi, parvekekasvejasi tai puutarhaasi. Kävele tai pyöräile työ- ja kauppamatkat


Lauantai - perusliikuntaa   

Pidä reipas siivouspäivä. Imuroi, tamppaa matot, pese lattiat, pyyhi pölyt. Siivoa varasto. Leiki lasten kanssa


Sunnuntai - täsmäliikuntaa

Kävele 20–50 minuutin mittainen lenkki ulkona. Muuta reittejä, niin saat vaihtelua lenkkiisi.


Kohtuukuntoisen viikko-ohjelma

Jos jo harrastat jonkin verran liikuntaa, joko kausittain, satunnaisesti ja harvakseltaan, niin nyt on hyvä saada liikunnasta säännöllinen tapa useamman kerran viikossa.


Maanantai - perusliikuntaa 

Kävele kaikki mahdolliset välimatkat. Kävele portaat, myös liukuportaat. Vältä hissiä.


Tiistai - täsmäliikuntaa  

Käy ohjatussa lihaskuntojumpassa, treenaa kuntosalilla tai jumppaa kotona. Hae hikeä, hengästymistä ja hyvää oloa


Keskiviikko - perusliikuntaa 

Kävele kaikki mahdolliset välimatkat. Tee työ- ja kauppareissukin kävellen. Tee lumitöitä.


Torstai - täsmäliikuntaa

Harjoita 50 – 60 minuuttia aerobista liikuntaa, esimerkiksi kävele tai sauvakävele


Perjantai - perusliikuntaa   

Tee kotiaskareita, leivo tai pyykkää. Puuhastele viherpeukalona, hoida kasvejasi parvekkeella tai puutarhassa, työnnä kottikärryjä, kanna kastelukannua


Lauantai - perusliikuntaa  

Pidä reipas siivouspäivä. Imuroi, tamppaa matot, pese lattiat ja pyyhi
pölyt tehokkaasti. Leiki lasten kanssa.


Sunnuntai - täsmäliikuntaa

Harjoita 50 – 60 minuuttia aerobista liikuntaa, esimerkiksi ui, hiihdä tai pyöräile.


Hyväkuntoisen viikko-ohjelma

Liikut on aktiivisesti, hieno juttu. Jos silti kaipaat painoosi muutosta, niin tarkista kunnolla ruokavaliosi. Tehosta ja mahdollisesti lisää liikuntaa. Liikunnan on hyvä olla monipuolista eli muista sekä aerobinen liikunta että lihaskuntoharjoittelu.


Maanantai -  Perusliikuntaa

Harjoita 50 – 60 minuuttia aerobista liikuntaa, esimerkiksi ui, hiihdä tai pyöräile.


Tiistai - Täsmäliikuntaa

Käy ohjatussa lihaskuntojumpassa, treenaa kuntosalilla tai jumppaa kotona. Hae hikeä, hengästymistä ja hyvää oloa.
Ke  Perusliikuntaa   
Kävele kaikki mahdolliset välimatkat. Tee työ- ja kauppareissukin kävellen. Tee lumitöitä.


Torstai -   Täsmäliikuntaa

Harjoita 50 – 60 minuuttia aerobista liikuntaa, esimerkiksi kävele tai sauvakävele


Perjantai - Täsmäliikuntaa

Käy ohjatussa lihaskuntojumpassa, treenaa kuntosalilla tai jumppaa kotona. Hae hikeä, hengästymistä ja hyvää oloa


Lauantai - Perusliikuntaa

Pidä reipas siivouspäivä. Imuroi, tamppaa matot, pese lattiat ja pyyhi pölyt tehokkaasti. Leiki lasten kanssa.


Sunnuntai - Täsmäliikuntaa

Harjoita 50 – 60 minuuttia aerobista liikuntaa, esimerkiksi ui, hiihdä tai pyöräile.

Lue lisää liikunnasta!

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.