Blogit


Morjens varpaat!
Päivitetty 09.08 2009
klo 14:03

Talipallon matkapäiväkirja
Päivitetty 29.07 2010
klo 15:07

miirjamin mietteitä
Päivitetty 20.02 2009
klo 20:20

Metsienpeikon urakka
Päivitetty 06.05 2016
klo 13:15

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

10 vinkkiä hyvään juoksutekniikkaan




Ota juoksemisesta kaikki irti ja vältä kivuliaat ja kalliit vammat käyttämällä oikeanlaisia juoksutekniikoita. Lue tästä, millaiset asennot, askeleet ja juoksukengät sinulla tulisi olla, jotta liikkumisesi vaikuttaa positiivisesti kehoosi ja kykyysi juosta paremmin ja pidempään.

1. Pidä pääsi pystyssä. Silmiesi pitäisi kohdistua pisteeseen muutaman metrin päässä sinusta.

2. Keskitä olkapääsi ja pidä ryhtisi suorana. Pyöristetyt tai edestakaisin liikkuvat olkapäät eivät kuulu hyvään tekniikkaan.

3. Kiinnitä huomiota käsivarsiisi. Niiden pitäisi liikkua vaivattomasti edestakaisin kapeassa 8-kuviossa.

4. Taivuta kyynärpääsi 90 asteen kulmaan, jotta kyynärvarret ovat samansuuntaiset maan kanssa.

5. Purista kätesi löysiin nyrkkeihin äläkä tartu peukaloihisi muilla sormilla.

6. Hengitä helpommin pitämällä ylävartalosi suorana, jolloin pallea saa liikkua kunnolla. Voit myös vähentää alaselkään kohdistuvaa rasitusta tällä asennolla sen sijaan, että nojaisit eteenpäin, taaksepäin tai retkottaisit huonossa asennossa.

7. Pidä lantiosi keskitettynä ja suorana heijastaen olkapäidesi asentoa.

8. Vältä nostamasta polviasi liian korkealle. Jos teet niin, riski loukata nilkkasi tai polvesi kasvaa.

9. Liikuta jalkojasi sulavassa liikkeessä jalkaterät eteenpäin suunnattuna. Jalkojesi pitäisi laskeutua jokaisella askeleella suoraan lantiosi alle.

10. Älä sekoita juoksutekniikkaa ja –tyyliä. Näiden tekniikoiden pitäisi rekisteröityä osaksi omaa tyylisiä tavalla, jossa on järkeä sinulle. Juoksijat yrittävät liian usein imitoida voittavaa kilpailijaa kiinnitämättä huomiota siihen, kuinka he käyttävät tekniikoita ehkäistäkseen vammoja.

Lähde: Ehow.com
                                               Johanna Rytkönen, toimittaja

Lue myös:
Näin tuplaat treenitehosi
15 motivaatiokeinoa liikkumiseen
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.