Blogit

Operaatio -11kg
Päivitetty 07.06 2009
klo 12:40

-20 kg kesäkuu 2014 mennessä
Päivitetty 24.09 2013
klo 16:20

Projekti pirteämpi äiti ;)
Päivitetty 20.04 2010
klo 10:42

Taas loppui herkuttelu!
Päivitetty 30.10 2008
klo 13:11

Pömppäri pois
Päivitetty 26.01 2009
klo 23:51

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

4 keinoa treenata kiireen keskellä

 



Tuntuuko arki niin kiireiseltä, ettei liikunnalle jää sijaa perheen ja työn lomassa? Liikunta on yksi tärkeä kulmakivi niin laihduttamisessa kuin terveyden ylläpidossa. Asiantuntijat suosittelevat vähintään 2,5 tuntia kohtalaisesti rasittavaa liikuntaa viikossa ja lisäksi lihaskuntoharjoittelua. Kokeile näitä fitwatch.comin vinkkejä ja löydät arjesta uusia mahdollisuuksia liikunnalle!

1. Herää aikaisin.

Tähänkin tottuu, vaikka aikainen aamuherääminen tuntuisi aluksi raskaalta. Aamuliikunta antaa virkeän aloituksen ja energialatauksen koko päivälle. Laita kello soimaan noin puoli tuntia aikaisemmin ja tee reipas kävely tai puolen tunnin DVD-jumppa. Ensimmäisen viikon jälkeen jo kaipaat aamuliikuntahetkeäsi!

2. Lounaalla.

Jos työpäivästäsi on varattu tunti lounaalle, kokeile ennen lounasta puolen tunnin kävelylenkkiä lähellä toimistoasi. Hyötyliikunta kesken työpäivän tekee sinut loppupäiväksi pirteämmäksi ja tehokkaammaksi töissäkin. Joillain paikkakunnilla järjestetään myös liikuntalounaita, joka sisältää puoli tuntia ohjattua liikuntaa sekä samaan hintaan lounaan.

3. TV:n lomassa.

Jos raskas työpäivä vetää sinut illalla TV:n ääreen, hyödynnä aikasi tässä. Jos sinulla on kuntopyörä, juoksumatto tai stepperi, sijoita se lähelle televisiota ja treenaa huomaamatta lempiohjelmasi ajan. Vaihtoehtoisesti voit tehdä lihaskuntoliikkeitä, kuten jalkakyykkyjä, punneruksia, vatsalihasliikkeitä ja nostella käsipainoja tai kävellä paikallasi polvia korkealle nostaen.

4. Liiku jaksoissa.

Jos aikataulu on kireä, ei ole pakko repiä 30-60 minuuttia aikaa liikunnalle. Voit tehdä liikunnan jaksoissa, liikuntasuositusten mukaan vähintään 10 minuuttia kerrallaan. Tällaisia jaksoja voit koostaa esimerkiksi hyötyliikunnasta, kuten kauppaan kävelystä tai lyhyestä kotijumpasta.

 

Muista, että kun pääset liikunnan makuun, haluat sitä lisää, koska saat siitä hyvän olon. Aloita pienillä askelilla, äläkä jätä liikuntaa väliin siksi, että nyt on aikaa vain puoli tuntia. Kokonaisuus ratkaisee!


Lähde: Fitwatch.com

                                                                       Mari Kataja


 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.