Blogit

Operaatio -11kg
Päivitetty 07.06 2009
klo 12:40

-20 kg kesäkuu 2014 mennessä
Päivitetty 24.09 2013
klo 16:20

Projekti pirteämpi äiti ;)
Päivitetty 20.04 2010
klo 10:42

Taas loppui herkuttelu!
Päivitetty 30.10 2008
klo 13:11

Pömppäri pois
Päivitetty 26.01 2009
klo 23:51

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Näin pysyt liikuntavireessä -
lue 7 vinkkiä



Tuliko luvattua aloittaa liikuntaharrastus uutena vuotena? Joko alkuinnostus alkaa hiipua? Kaipaatko lisämotivointia ja kannustusta, jotta saat pidettyä liikuntaharrastusta yllä vielä jatkossakin?

Monilla liikuntaharrastus loppuu juuri alkuinnostuksen kaikottua ja uutuudenviehätyksen hävittyä. Lue siis nämä seitsemän EverydayHealth-verkkosivuston vinkkiä, joilla liikkuminen ei lopu heti, kun lenkkareiden ja verkkareiden päälle pukeminen alkaa ensimmäisen kerran tympäistä.

1. Pyydä seuraa!
Kysy jotakuta, voisiko hän alkaa lenkkikaveriksesi. Monien mielestä yhdessä liikkuminen auttaa pitämään liikuntaharrastusta yllä.

2. Rytmistä reippautta! Kuuntele musiikkia tai äänikirjoja kestävyysliikuntaa harrastaessasi. Esimerkiksi reippaan musiikin avulla matka sujuu vauhdikkaammin. Jos sinulla on kannettava soitin (mp3-tai vastaava musiikkisoitin), tee soittolistoja, jotka rytmittävät vaikkapa kävelylenkin vaiheita. Laita alkuun hitaampia kappaleita, keskivaiheille nopeita kappaleita ja loppuun taas tasoittelevaa, hidastempoisempaa musiikkia. Noudata kappaleiden tempoa. Älä tee soittolistasta liian pitkää, vaan rajoita kesto lenkkisi pituuden mukaan.

3. Älä unohda palkitsemista! Aseta tavoitteita ja palkitse itsesi saavutettuasi ne.

4. Läksyjä ja lepoa! Anna itsellesi liikuntaläksyjä aina seuraavaa päivää tai viikkoa varten. Muista pitää myös lepopäiviä.

5. Sitoudu! Pidä harjoitteluhetkistä kiinni ja merkitse ne kalenteriisi.

6. Merkitse muistiin! Pidä kirjaa siitä, mitä teet. Huomioi myös edistyminen. Lihasvoiman ja kestävyyden kehittyminen alkaa näkyä noin kuukauden kuluttua harjoittelun aloittamisesta.

7. Älä vaadi liikoja! Ymmärrä sekin seikka, että aina et saa näkyviä tuloksia nopeasti. Se ei kuitenkaan tarkoita, että liikkuminen ja tehty työ olisi ollut hyödytöntä.

                                                        Antti Voutilainen, toimittaja

Lue myös:
Haluatko kiinteytyä - näin onnistut!
Pitäisikö pudottaa - tee testi!
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.