Blogit

Pieni laihdutusmatka
Päivitetty 12.03 2012
klo 13:14

Aina sattuu ja tapahtuu!
Päivitetty 28.03 2013

Sisukkaasti sutjakaksi
Päivitetty 01.04 2010
klo 09:44

kaikki tai ei mitään
Päivitetty 22.09 2008
klo 21:31

Heavy metal
Päivitetty 04.10 2011
klo 22:07

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Miksi kannattaa liikkua säännöllisesti - 6 hyötyä



Liikunnan merkityksestä puhutaan paljon, mutta oletko koskaan miettinyt, mitä hyötyä siitä todellisuudessa on. Vastaus on: paljonkin. Liikkuminen on ihmiselle luonnollista. Liikunta pitää elimistömme kunnossa.

Liikunta myös vaikuttaa aina. Vaikutus alkaa välittömästi liikkeelle lähdettyä. Mayoclinic.com-verkkosivusto luetteli erilaisia säännöllisen liikunnan mukanaan tuomia etuja.

1. Liikunta parantaa mieltä.


Stressaavatko työt? Liikunta rauhoittaa ja itse asiassa saa jopa paremmalle tuulelle, koska liikunnan aikana keho vapauttaa tiettyjä kemikaaleja, jotka piristävät ja rentouttavat. Liikunta voi helpottaa jopa masennusta.

2. Liikunnalla taistelet kroonisia sairauksia vastaan.


Säännöllisen liikunnan avulla muun muassa sydäntaudit, osteoporoosi ja aikuisiän diabetes pysyvät todennäköisemmin poissa. Liikunta auttaa kontrolloimaan verenpainetta ja se alentaa huonoa kolesterolia.

3. Liikunnan avulla paino pysyy kurissa.


Ylipaino altistaa erilaisille sairauksille. Liikunnan avulla paino putoaa. Tämä perustuu siihen, että liikunta kuluttaa kaloreita.

4. Liikunta vahvistaa sydäntä ja keuhkoja.


Liikunnan harrastaminen auttaa arjen toiminnoissa ja askareissa, sillä hyväkuntoinen ei hengästy niin helposti portaita noustessaan tai siivotessaan.

5. Liikunta auttaa nukkumaan paremmin.


Yksi parhaista keinoista hoitaa unettomuutta on liikkuminen. Säännöllinen liikunta parantaa unenlaatua ja auttaa nukahtamaan nopeammin.

6. Liikunta parantaa seksielämää.


Yksi liikunnan vaikutuksista on se, että tunnet olosi energisemmäksi. Liikunta parantaa verenkiertoa, ja niinpä säännöllisesti liikkuvilla miehillä onkin harvemmin erektiohäiriöitä kuin liikkumattomilla.

                                                  Antti Voutilainen, toimittaja

Lue myös:
7 vinkkiä lisätä hyötyliikunaa - Pudottajat.fi
Laske painoindeksisi - Pudottajat.fi
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.