Blogit

Matkalla valoon
Päivitetty 30.12 2011
klo 22:42

Elämäntapa remontti
Päivitetty 03.12 2008

Gonna Be Thin!
Päivitetty 24.01 2010
klo 13:27

Nyt mä onnistun!!
Päivitetty 07.02 2012
klo 20:36

Ikuisuusprojektiko?
Päivitetty 26.06 2008
klo 19:03

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Nämä lajit polttavat tehokkaimmin kaloreita



Mikä tahansa liikunta on parempi vaihtoehto kuin sohvalla makaaminen, mutta jos mielit kiloja pois, käännä katseesi näihin Shapefit.comin suosittelemiin lajeihin!

Aerobinen liikunta on kuntoa ja hapenottokykyä kehittävää liikuntaa, joka polttaa tehokkaasti rasvoja säännöllisesti harrastettuna. Valitse itsellesi sopivin laji tai harjoita useita lajeja. Kokeile esimerkiksi kolmen lajin intervalliharjoitusta 

hieman eri tehoilla ja erityyppisellä rasituksella: 15 minuuttia crosstraineria, 15 minuuttia kuntopyörää ja 15 minuuttia juoksumattoa.

Aerobisesta liikunnasta puhuttaessa on olemassa kaksi eri koulukuntaa; matalatempoisen, hitaan ja pidempikestoisen (45-60 minuuttia) aerobisen liikunnan puolesta puhujat ja reipastempoisen lyhytkestoisemman (20-30 minuuttia) aerobisen liikunnan puolesta puhujat. Kokeile, mikä sopii sinulle parhaiten ja vertaa tuloksia!
  

Tässä 10 + 3 tehokasta lajia, jotka kuluttavat kaloreita:

1. Step aerobic: harjoittaa tehokkaasti reisiä, vyötäröä, pakaroita ja takareisiä. Kaloreita kuluu noin 400 kcal 30 minuutissa.

2. Pyöräily: kuntopyöräily ja tavallinen pyöräily polttavat tehokkaasti kaloreita. Riippuen vastuksesta ja vauhdista. Pyöräily kuluttaa 250-500 kaloria (kcal) 30 minuutissa.

3. Uinti: uinti on erittäin tehokasta aerobista liikuntaa. Rintauinti kuluttaa jopa 400 kaloria (kcal) 30 minuutissa.

4. Squash: tehokas, sykkeen korkealla pitävä peli, joka kuluttaa noin 400 kaloria (kcal) 30 minuutissa.

5. Seinäkiipeily: ei pelkästään aerobista puolta harjoittavaa, vaan erittäin tehokasta myös jalka- ja käsilihasvoimille. Kuluttaa noin 380 kaloria (kcal) 30 minuutissa.

6. Hiihto: mikäli yhtään mielit suksille, niin ota laji omaksesi! Hiihto on hyvin tehokasta ja harjoittaa sekä ylä- että alavartalon lihaksia. Kaloreita kuluu tehosta riippuen noin 330 kcal 30 minuutissa.

7. Juoksu: juoksu on helppo ja tehokas aerobisen liikunnan muoto. Harrastamaan voi lähteä kotiovelta, eikä sinun tarvitse sijoittaa kuin hyviin juoksukenkiin. 30 minuutin juoksu kuluttaa noin 300 kaloria (kcal). Jos sinulla on salikortti, voit hyödyntää myös juoksumattoa.

8. Crosstrainer: tehokas kalorinpolttaja, joka kehittää hyvin myös kestävyyttä. Kaloreita palaa 30 minuutissa noin 300 kcal.

9. Soutaminen: tehokasta aerobista liikuntaa, joka antaa kyytiä myös käsilihaksille. Kaloreita kuluu noin 300 kcal 30 minuutissa.

10. Kävely: reipas tehokävely polttaa hyvin kaloreita, vaikka onkin edellä mainituista aerobisista lajeista keveimmästä päästä. 30 minuutin kävely kuluttaa noin 180 kaloria (kcal). Kalorinpolttoa voi lisätä nopeilla pyrähdyksillä tai juoksuosuuksilla tai kulkemalla mäkisessä maastossa.

Mikäli pidät erittäin tehokkaasta ja nopeatempoisesta liikunnasta, kokeile seuraavia:

1. Hyppynarulla hyppiminen: Yksi yksinkertaisimmista, mutta tehokkaimmista lajeista on hyppynarulla hyppiminen. Jo 15-20 minuutin hyppiminen tarjoaa mielettömän kokovartalotreenin. Laji kehittää lisäksi koordinaatiota, on hyväksi luustolle ja tukee esimerkiksi pallopelien pelaamista. Kaloreita kuluu noin 30 minuutissa noin 380 kcal.

2. Pikajuoksu: Pikajuoksu ei ainoastaan kuluta HUIKEAA määrää kaloreita, vaan laittaa aineenvaihduntasi toimimaan useaksi päiväksi treenin jälkeenkin. Pikajuoksu yhdistettynä tavalliseen juoksuun tai hölkkäämiseen antaa erinomaisia tuloksia. 30 minuutin pikajuoksu kuluttaisi noin 530 kcal, mutta useampi lyhyempi pyrähdyskin on tehokasta.

3. Spinning-pyöräily: erittäin tehokas liikuntamuoto vaihtelevine tempoineen kuviteltujen mäkiosuuksien ja nopeiden pyrähdysten kera. Energiaa kuluu noin 340 kcal 30 minuutissa, jos liikut raskaalla tempolla.


                                                                         Mari Kataja

Lähde: Shapefit.com

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.