Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Etsintää ja unelmointia
Päivitetty 06.09 2009
klo 09:05

Uuden elämän etsintä
Päivitetty 04.02 2011
klo 10:05


Itsekuria kiitos!
Päivitetty 07.04 2011

17 kiloa kevyemmäksi!
Päivitetty 06.01 2009
klo 17:53

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

10 keinoa hoikempaan vatsaan




Tv-mainosten perusteella saattaa tuntua, että ruoansulatusta edistävät jogurtit ovat ainoa keino taistella turpoavaa vatsaa vastaan. Osalle niistä onkin apua, mutta myös muita vaihtoehtoja löytyy.

Vatsaa voi turvottaa monista eri syistä. Toiset reagoivat niin sanottuihin valkoisiin viljoihin kuten pastaan, toisia taas turvottaa ummetuksen takia. Joillakin naisilla vatsa oireilee ennen kuukautisia. Koska turvotukseen on useita syitä, ei se aina taltukaan yhdellä ja samalla tavalla.

Alla RealBeautu.com-sivuston kokoamat 10 konstia turvonneen vatsan litistämiseksi. Kokeilemalla saatat löytää juuri itsellesi sopivimman.

1. Ruoat, joissa on kaliumia


Kalium on mineraali, joka auttaa säätelemään kehon nestetasapainoa. Kaliumia löytyy erityisesti kasviksista, eniten perunasta ja soijasta sekä maitotuotteista.

Myös parsassa on kaliumia. Parsa sisältää lisäksi asparagiini-nimistä aminohappoa, joka toimii diureettien tapaan eli poistaen elimistöstä ylimääräistä nestettä.

2. Sulje suusi


Jotkin tavat ovat niin piintyneitä, ettei niitä edes itse huomaa. Jos vatsasi tuntuu olevan kovin täynnä ilmaa iltaisin, kannattaa ehkä tarkastaa niistä muutamia.

Et kai vai jauha jatkuvasti purukumia, puhu ruoka suussa, tupakoi tai juo usein pillillä? Saatat samalla tiedostamattasi haukkoa suuren määrän ilmaa vatsaasi vaivaamaan.

3. Pastaillalliset


Niin sanotuista valkoisista jauhoista valmistetut tuotteet - esimerkiksi pullat, pastat ja patongit - keräävät elimistöön nestettä. Jos niitä nauttii runsaasti illalla, saattaa vatsa olla turvoksissa aamulla.

Ehkä pastaillallisen lisukkeen voisi vaihtaa vaikka paahdettuihin juureksiin ja nauttia pastan vaikka lounassalaatin seassa?

4. Hiilihapolliset juomat


Hiilihapolliset juomat kuplivat mukavasti, mutta ikävä kyllä saavat myös monien vatsat kuplimaan.

Vissyt voikin olla järkevintä vaihtaa silkkaan veteen. Jos herkuttelet limsalla, vaihda se hedelmämehuun tai –smoothieen.

5. Makeutusaineet


Erityisesti monissa kevyttuotteissa sokeri on korvattu jollakin makeutusaineella, useimmiten sorbitolilla tai aspartaamilla. Kalorit vähenevät, mutta kaikkien mahat eivät makeutusaineita kestä.

Joillekin makeutusaineet saattavat aiheuttaa turvotuksen lisäksi myös ripulia. Kannattaa muistaa, että myös ksylitoli on makeutusaine. Sitäkään ei siis pidä popsia tolkuttomasti, niin hyvää kuin se hampaille tekeekin.

6. Varaudu kuukautisten varalle


Jos olet yksi niistä monista naisista, joiden vatsa reagoi joko kuukautisten aikana tai juuri ennen niitä, kannattaa oireisiin varautua.

Pidä huolta ainakin siitä, että ruokavaliostasi löytyy riittävästi kalsiumia, samoin B6-vitamiinia ja magnesiumia. Niillä on nimittäin havaittu olevan naisten kuukautisiin liittyviä vaivoja kuten turvotusta lievittävä vaikutus.

7. Hiero vatsaasi


Hierontaakin voi kokeilla, kun yrittää saada liikkeelle vatsaan kertyneitä kaasuja.

Suorita hierontaliikkeen ruoansulatuskanavat luonnollisen suunnan mukaisesti: paina sormilla läheltä lantiotasi vasemmalta, liu´uta kohti kylkiluita, sitten sivulle ja alas kohti paksusuolta. Jatka samaa, pöyrivää rataa.

8. Persilja


Myös persiljalla on nestettä kehosta poistavia vaikutuksia.

Sitä kannattaakin leikata runsaasti maustamaan niin keittoja, patoja, laatikoita kuin vaikkapa paistia tai kalaa.

9. Probiootit


Nämä tv:stä tutut hyvät bakteerit auttavat pitämään yllä suoliston hyvinvointia.

Nykyään saatavilla on lukuisia probiootteja sisältäviä tuotteita jogurteista ja juotavista jogurteista, maitoihin, juustoihin ja mehuihin.

10. Lähde liikkeelle


Suolistossa tapahtuu liikettä, jos ihmisessä tapahtuu liikettä! Turvotusta kannattaakin torjua kävelemällä vähintään 15-20 minuuttia päivittäin.

Hikiliikunta taas laittaa nesteet liikkeelle, joten pikku spurtit lenkin lomassa eivät ole pahitteeksi.

Lue myös:
3 teholiikettä vatsalle                     

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.