Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Pieni laihdutusmatka
Päivitetty 12.03 2012
klo 13:14

Aina sattuu ja tapahtuu!
Päivitetty 28.03 2013

Sisukkaasti sutjakaksi
Päivitetty 01.04 2010
klo 09:44

kaikki tai ei mitään
Päivitetty 22.09 2008
klo 21:31

Heavy metal
Päivitetty 04.10 2011
klo 22:07

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemista




Terveellisen ruoan merkitystä korostetaan nykyään joka paikassa. Monelle oikeiden ruoka-aineiden etsiminen ja terveellisten ruokien valmistaminen kuulostaa silti liian työläältä. Terveellisten ruokailutottumusten omaksumisen ei kuitenkaan tarvitse olla vaikeaa, kun noudattaa muutamia yksinkertaisia perussääntöjä.

Tässä Realage.com kertoo viisi yksinkertaista tapaa, joiden avulla voit aloittaa terveelliset ruokailutottumukset helposti ja vaivattomasti ilman vaivalloista kalorien laskemista tai tuoteselosteiden tutkimista.

1. Laske värejä, älä kaloreita


On olemassa lukemattomia ruokia, jotka sisältävät hyviä ja terveellisiä ainesosia. Miten tästä tarjonnan kirjosta sitten löytää ne oikeat ruoat? Hyvä nyrkkisääntö on syödä vähintään viittä erilaista hedelmää tai vihannesta päivittäin, jotka vaihtelevat väreiltään. Jos ostoskärrysi sisältää sateenkaaren värejä, olet oikeilla jäljillä.

2. Syö kolme pääateriaa ja välipalat


Säännöllinen ruokailu on kaiken a ja o. Älä päästä itseäsi nälkiintyneeseen tilaan, sillä silloin kehosi haluaa mahdollisimman paljon rasvaa, jota se voi säilöä vastaisuuden varalle. Syö sen sijaan säännöllisesti kohtuullisen kokoisia aterioita useasti päivässä.

3. Syö kuitupitoinen aamiainen


Lisää aamiaiseesi hedelmiä ja pidä huoli, että aamiaisannoksesi itsessään pitää sisällään vähintään kolme grammaa kuituja. Jos puuro maistuu puulta ja rakastat paahtoleipää, vaihda se kokojyvään. Pysyt kylläisenä pidempään ja vältät turhat hiilihydraatit.

4. Hanki kotiin terveellisiä nälänsammuttajia


Jokaisesta kodista tulisi löytyä terveellistä naposteltavaa, jota syödä kun pikkunälkä yllättää. Hanki kotiin nopeasti ja helposti nautittavia ruoka-aineita, kuten erilaisia vihanneksia ja hedelmiä, joita voit napostella mielin määrin sen sijaan että sortuisit kekseihin ja muihin sokeripitoisiin välipaloihin.

5. Muista, että sinä kontrolloit ruokavaliotasi


Keho rakentuu sadoista biokemiallisista osista, jotka kaikki näyttelevät omaa osaansa anatomisessa kokonaisuudessa. Koska sinä olet oman kehosi kapellimestari, voit päättää miten nämä osat toimivat. Valitsemalla terveellisiä ruokia, kehosi toimii aivan eri tavalla ja tunnet olosi myös huomattavasti paremmaksi puhumattakaan niiden vaikutuksista painoosi ja ulkonäköösi.

                                                  Noora Dahmane, toimittaja

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.