Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit


Second challenge in my life
Päivitetty 28.09 2009

Kuntoilulla kohti tavoitetta
Päivitetty 05.11 2009
klo 06:56

Lopulta pääsin alkuun!
Päivitetty 10.06 2013
klo 11:01

25v. kriisi
Päivitetty 25.11 2008
klo 23:18

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

5 helppoa tapaa pudottaa painoa



Monella ihmisellä tuli jälleen kerran uutena vuonna tehtyä lupaus pudottaa painoa, ja nyt olisikin aika siirtyä lupauksista tekoihin.

Painonpudotuksessa tärkeää on johdonmukaisuus ja periksiantamattomuus - ei voi luovuttaa heti, kun kohtaa ensimmäisen pienen vastoinkäymisen. Painonpudotuslupaus on hyvä inspiraation lähde, mutta todellisiin muutoksiin päästään suunnittelulla, kerrotaan Webmd.com-verkkosivuilla.

Tässä on viisi tapaa, joiden avulla painonpudotus lähtee käyntiin ja positiivisia tuloksia voi havaita jo tammikuun loppupuolella.

1. Hanki askelmittari

Askelmittari on hyvä tapa olla selvillä siitä, kuinka paljon todella tulee liikuttua päivän mittaan, eikä se maksa kuin korkeintaan parikymmentä euroa. Ota aluksi tavoitteeksi kävellä joka päivä 10000 askelta. Kun näkee kulkemansa matkan, voi se motivoida liikkumaan kunnolla. Stanfordin yliopiston tutkijat tarkastelivat 26 tutkimusta, joissa käytettiin askelmittaria. Tutkijat huomasivat, että askelmittaria käyttävien henkilöiden fyysinen aktiivisuus lisääntyi merkittävästi, ja he ottivatkin päivittäin yli 2000 askelta enemmän kuin henkilöt, jotka eivät käyttäneet askelmittaria.

2. Juo kaksi kuppia teetä päivittäin

Tee sisältää terveellisiä ainesosia: kahta voimakasta flavonoidia (antosyaniinia ja proantosyanidiinia) sekä katekiinia. Katekiinit muun muassa polttavat kaloreita, estävät vapaita radikaaleja, alentaa verenpainetta ja kolesterolia sekä ehkäisee syöpiä.

3. Vaihda täysjyvään

Täysjyvätuotevalikoimat lisääntyvät koko ajan, ja niiden ottaminen omaan ruokavalioon onkin helppoa ja hyödyllistä. Kokojyvätuotteet ovat luonnostaan vähärasvaisia, ne sisältävät enemmän proteiinia ja niistä saa paljon kuituja, mineraaleja, vitamiineja sekä antioksidantteja. Kokojyvät suojaavat esimerkiksi sydän- ja verisuonitaudeilta, monilta muilta sairauksilta sekä ylipainolta.

4. Vaihda terveellisempiin rasvoihin

Ruokaa laittaessa olisi hyvä vaihtaa, aina kuin vain on mahdollista, voi ja margariini terveellisempiin rasvoihin. Jos ruokaohjeessa käsketään sulattamaan rasva, on lähes varmaa, että sen tilalta voi käyttää esimerkiksi rypsiöljyä. Rypsiöljy on kasviöljy, joka sisältää paljon tyydyttymättömiä pehmeitä rasvoja, ja vain vähän kovia, huonoja rasvoja. Ruoanlaitossa kannattaa myös kokeilla oliiviöljyä, jolla on todettu olevan huomattavan paljon hyödyllisiä terveysvaikutuksia.

5. Vähennä suolan käyttöä

Tärkein yksittäinen ravintotekijä, joka vaikuttaa verenpaineeseen, on liiallinen suolan käyttö. Ihmisen elimistö ei ole sopeutunut niin suuren suolamäärän käsittelemiseen kuin mitä nykyinen ravintomme sisältää. Haitallista suolassa on sen sisältämä natrium. Natriumin tarve on suolana ilmaistuna 1,3 grammaa vuorokaudessa ja se tulee tyydytetyksi elintarvikkeiden luontaisesti sisältämästä natriumista. Yksi parhaista tavoista vähentää suolan määrää on olla syömättä jalostettuja ja valmisruokia. Muista lukea kaupassa etiketit, ja valita tuotteita, jotka sisältävät vähän suolaa.
                                                                                                                                                                                                         Antti Voutilainen, toimittaja
Lue myös:
Hyviä vinkkejä kevyeen ruokavalioon, Pudottajat.fi
Painonhallinta - myytit ja faktat, Pudottajat.fi
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.