Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Etsintää ja unelmointia
Päivitetty 06.09 2009
klo 09:05

Uuden elämän etsintä
Päivitetty 04.02 2011
klo 10:05


Itsekuria kiitos!
Päivitetty 07.04 2011

17 kiloa kevyemmäksi!
Päivitetty 06.01 2009
klo 17:53

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

7 vinkkiä kevyempään oloon



Uudenvuoden laihdutuslupauksia on mahdollista toteuttaa, kun muutokset ovat realistia ja lähellä arkea. Positiivisilla pienilläkin muutoksilla voi saavuttaa hyviä tuloksia pitkällä aikavälillä. Painonhallinnan ei tarvitse nykytiedon valossa olla kieltäymystä ja puurtamista hampaat irvessä.

Olo kohenee ja keho kevenee pienilläkin muutoksilla

• Anna aikaa arki- ja hyötyliikunnalle. Kävele töihin tai bussipysäkille, parkkeeraa auto kauemmas, ja valitse portaat hissin sijaan. Tee kauppareissu kävellen tai polkupyörällä.

• Aloita uusi liikuntaharrastus tai elvytä tuttu entinen, josta pidät.

• Muista ateriarytmi ja hyvä kokonaisuus! Säännölliset ateriat ovat usein koostumukseltaan terveellisempiä kuin naposteltavat ja pikaruoat. Rytmitä päivä aamiaisen, lounaan, välipalan ja päivällisen avulla, niin annokset pysyvät helpommin kohtuullisen kokoisina. Säännöllisyys auttaa välttämään ahmimista ja vatsalaukun turhaa venyttämistä.

• Unohda tiukka nälkädieetti ja tiheät punnitukset. Pysähdy kuuntelemaan kehoasi eli onko sinulla oikeasti nälkä? Syö ruokapöydän ääressä ja valitse mieluummin kerralla selkeä ja monipuolinen annos lautaselle ja maitoa lasiin kuin jatkuva napostelu.

• Muista herkutellessa, että makunautinnon saa jo pienestäkin annoksesta.

• Juo maitoa! Maitovalmisteiden runsas nauttiminen ja kalsiumin saanti on tutkimuksissa parantanut laihdutustulosta vähäkalorisella ruokavaliolla ja vähentänyt keskivartalon alueen rasvakudosta verrattuna niukasti kalsiumia sisältävään laihdutusruokavalioon. Suosi vähärasvaisia ja rasvattomia maitovalmisteita.

• Nuku hyvin. Riittävä uni on merkityksellistä painonhallinnan kannalta.

Elämäntapamuutoksen kynnyksellä oikean asenteen valitseminen ja sitkeä suunnan pitäminen on kaiken a ja o.

Lähde: Tiedote, Maito ja Terveys ry

Lue myös:
Jumittaako paino - lue syyt!

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.