Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Vaikeaa on...
Päivitetty 18.01 2012
klo 11:09

Läskeille kyytiä!
Päivitetty 12.12 2010
klo 20:07

Sunny day :)
Päivitetty 25.01 2009
klo 12:43

Panostaminen tulevaisuuteen
Päivitetty 07.10 2008

NYT
Päivitetty 23.11 2008

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

8 askelta terveempään elämään



Uuden elämäntyylin omaksuminen ei välttämättä tarkoita radikaaleja muutoksia. Tärkeää on vain ottaa terveelliset elämäntavat osaksi päivittäistä elämää. Tässä Evereydayhealthin tarjoamia vinkkejä siitä, miten teet elämästäsi terveellisemmän pienillä teoilla.

Liiku enemmän

Yleensä, kun tulee puhe liikunnan lisäämisestä ajattelemme sen tarkoittavan kuntosalikortin hankintaa tai muuten työlästä treeniputkea. Tutkimusten mukaan kohtuulliset tai rankat jaksottaiset harjoitteet auttavat kuitenkin siinä missä pitkäkestoinenkin treenaus, kunhan ne kestävät 30 minuuttia päivässä.

1. Pyöräile tai kävele töihin ja juokse asioilla

Yritä kävellä lyhyitä matkoja sen sijaan, että ajaisit aina autolla. Reipas kävely vähentää sydänkohtauksen riskiä sekä helpottaa kohonneen verenpaineen ja hengitystiesairauksien oireita.

2. Pidä palaverit ja tapaamiset kävellessä

Harkitse pitäväsi tapaamiset ulkoilmassa. Kun pidät palaveria kävellessä, voit yhdistää kätevästi työn ja liikunnan. Bonuksena sinä ja kävelykymppanisi saatte lisää energiaa loppupäiväksi ja työt sujuvat huomattavasti paremmin!

3. Lisää 10 minuuttia koiran ulkoiluttamiseen

Yksi parhaista asioista mitä koiran omistajat saavat, on hyötyliikunta. Älä jätä väliin koiran päivittäisiä kävelylenkkejä. Lisää kierrokseen vielä 10 minuuttia tai kävele ylämäki, jota yleensä välttelet.

Syö paremmin

Valitettavasti päätöksemme muuttaa ruokavaliotamme tai pudottaa painoa ovat usein hyvinkin dramaattisia. Saatat kuitenkin yllättyä siitä, kuinka pienillä muutoksilla saa aikaa huomattavia ja toimivia parannuksia ruokavalioon.

4. Tee eväät

Vaikka ulkona syöminen ei aina tarkoitakaan roskaruokaa, houkutus syödä korkeakalorisia hiukopaloja on yleensä suuri. Jotta ruokavaliosi pysyisi terveellisenä myös töissä opettele tekemään itsellesi eväät, jotka sisältävät kokojyvää, proteiinia sekä hedelmän tai vihanneksen.

5. Monipuolista ruokavaliotasi

Tutki ruokakirjoja ja opettele tekemään terveellisiä versioita eri etnisistä, kuten kiinalaista, meksikolaista tai italialaista ruoista.

6. Juo kasviksesi

Kasvikset ja hedelmät olisi aina hyvä syödä, mutta voit säästää aikaa myös juomalla ne. Yksi lasillinen 100 prosenttista vihannesmehua vastaa reilua kahta desilitraa raakoja tai keitettyjä vihanneksia. Kokeile vaikka porkkana-omenamehua, josta saat A-vitamiinia tai antioksidanttirikasta pinaatti-mustikkamehua.

Lievitä stressiä ja pidä hauskaa

Stressin alentaminen on yhtä tärkeää terveydelle, kuin liikunta ja ravitsemuskin. Jopa muutama minuutti stressinlievitystä päivässä voi saada aikaan suuria muutoksia. Kunhan pysähdyt hetkeksi ja muistat hengittää rauhallisesti.

7. Rakastele

Tuoreen tutkimuksen mukaan juuri rakastelleiden tai fyysistä läheisyyttä saaneiden naisten mieliala oli huomattavasti korkeammalla vielä seuraavana päivänäkin kuin verrokeilla. Seksuaalinen kanssakäyminen oman kumppanin kanssa parantaa parisuhteen lisäksi myös henkistä ja fyysistä terveyttä sekä tunne-elämää.

8. Ota päiväunia

Jotkut pitävät päiväunia turhana ylellisyytenä, mutta on todistettu että ne auttavat parantamaan sekä fyysistä terveyttä että toimintakykyä. Tuoreen tutkimuksen mukaan säännöllisten, vähintään 30 minuuttia kestävien päiväunien ottaminen vähensi riskiä kuolla sydänsairauksiin jopa 37 prosenttia.

                                                       Noora Dahmane, toimittaja
Lue myös:
Näin vähennät ylensyöntiä - Pudottajat.fi
Totuus 10 laihdutusmyytistä - Pudottajat.fi
Tee hyvän olon testi - Pudottajat.fi
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.