Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

taas uusi yritys
Päivitetty 29.12 2008
klo 11:54

Zen-laihduttajan blogi
Päivitetty 25.03 2016
klo 12:28

Kohti hoikkaa elämää...
Päivitetty 09.08 2009

eroon vatsamakkaroista ja jenkkakahvoista!!
Päivitetty 25.02 2009
klo 15:46

Urakkaa takana...ja edessä
Päivitetty 12.12 2008
klo 12:27

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla




Toimistotöissä olevilla työnkuva on usein sellainen, ettei siltä omalta tuolilta tule paljon vessassa käyntiä ja ruokatuntia lukuun ottamatta liikuttua. Careerbuilder.comin tekemän selvityksen mukaan puolet toimistotöissä olevista kertoivat, että heidän painonsa oli noussut heidän nykyisen työsuhteen aikana. Lähes 30 prosentilla paino oli noussut yli viisi kiloa.

 

Näillä neuvoilla voit varmistaa, että painoa ei kerry, vaikka työskentelisitkin kahdeksan tuntia päivässä työpöytäsi ääressä.

1. Seiso välillä

Mayo Clinicin professori James Levine havaitsi, että ihmiset polttavat noin 1500 kaloria vähemmän päivittäin kuin esi-isämme 150 vuotta sitten. Tämä kalorimäärä voi kerryttää viisi ylimääräistä kiloa vuodessa. Jos olet kahlittuna työpöytääsi, kokeile seisoa välillä töitä tehdessä. Ryhtisi paranee ja poltat kolmanneksen enemmän kaloreita päivässä. Aina parempi, jos sinulla on korkeussäädettävä työasema, jolloin voit nostaa pöytää ylemmäs, ja voit seistä osan työpäivästäsi.
 

2. Puhu kävellessä ja kävele puhuessa

Kävele puhelimeen puhuessasi. Voit myös käyttää askelmittaria, jolloin olet perillä päivittäisestä kävelymatkasta. Ylimääräinen 500 askelta päivässä pudottaa painoa vuodessa yhden kilon ilman, että teet muutoksia ruokavaliossasi.
 

3. Aikatauluta ruokailu

Moni ihmisistä syö lounaansa työpöytänsä ääressä. Vaikka saat kenties työt tehtyä nopeammin, se voi toisaalta näkyä vyötärölläsi. Joten minimoi napostelu pistämällä esimerkiksi kännykkään muistutus, milloin on ruoka-aika. Kun muistutus muistuttaa ruokailuista, olet myös paremmin perillä siitä, mitä syöt, etkä napostele pitkin päivää.
 

4. Vihreää teetä

Täytä mukisi vihreällä teellä. American Journal of Clinical Nutritionin tutkimuksessa kävi ilmi, että ihmiset, jotka joivat päivittäin vihreällä teellä terästettyä oolong-teetä kolmen kuukauden ajan, laihtuivat reilun kilon enemmän, kuin ihmiset, jotka joivat pelkästään oolong-teetä. Oolong-tee on ominaisuuksiltaan ikään kuin mustan ja vihreän teen välimaastosta.
 

5. Pidä namut näkymättömissä

Onko vaikeaa olla napostelematta namuja? Cornell University Food and Brand Labin tutkimuksessa havaittiin, että jos suklaat ovat läpinäkyvässä astiassa, työntekijät nappasivat niitä 71 prosenttia todennäköisemmin, kuin jos niitä olisi pidetty läpinäkymättömässä astiassa. Vielä parempi on, jos vaihtaa suklaat koviin karkkeihin, sillä niissä on vähemmän kaloreita ja ne kestävät suussa pidempään.
 

6. Pidä namut vasemmalla

Jos sinulla pitää olla namuja pöydällä, pidä niitä vasemmalla puolellasi. Dartmouth Collegen tutkijoiden mukaan ihmiset tavoittelevat todennäköisemmin asioita näkökentän oikealta puolelta, oli henkilö sitten kumpikätinen tahansa. Edelleen parempi on, että pitää hedelmiä oikealla puolella, jolloin se on ensimmäinen asian mitä näkee, kun haluaa jotain suuhunpantavaa.
 

7. Ilmanraikastimet käyttöön

Raikasta huone ilmanraikastimella. Eräässä tutkimuksessa ylipainoisten ryhmä, jonka henkilöt haistoivat makeita tuoksuja, kuten vihreän omenan, piparmintun, vaniljan tai banaanin tuoksuja, silloin kun he olivat nälkäisiä, pudottivat keskimäärin 15 kiloa puolen vuoden aikana. Smell & Taste Treatment and Research Foundationin neurologian johtaja Alan Hirsch uskoo, että tuoksut tukahduttavat ruokahalun ennemmin kuin stimuloivat sitä. Jos ilmanraikastimien tuoksu on ylivoimainen, Hirsch kertoo, että jopa vihreän omenan tuoksu pöydällä voi vaientaa näläntunteen.
 

8. Aseta panokset

Aloita painonpudotuskilpailu työpaikallasi. Southeast Missouri State Universityn tutkijat pyysi eräällä työpaikalla työntekijöitä jakautumaan ryhmiin 12 viikon dieettiohjelman ajaksi ja voittajille luvattiin käteispalkinto. Kaikki osallistujat pudottivat keskimäärin neljä kiloa. Joskus myös häviäjät voittavat.
 

Aiheesta kertoo WebMd artikkelissa Whittle While You Work.


                                                                     Antti Voutilainen                        

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.