Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Kiinteämmät reidet syksyksi!!
Päivitetty 05.02 2009

100 KILON HAASTE
Päivitetty 31.05 2010
klo 16:57

Järkytyin vaa'an lukemasta
Päivitetty 04.03 2012
klo 17:11

Kilot kuriin
Päivitetty 29.04 2009
klo 23:50

dasdasdasd
Päivitetty 28.08 2013
klo 18:27

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Älä syö näitä aamiaisella!



Aamiaisen on tiedetty jo pitkään olevan päivän tärkein ateria ja varsinkin nyt koulujen ja töiden alkaessa sen merkitys korostuu. Kunnon aamiainen laukaisee aineenvaihdunnan, pitää verensokerisi tasaisena pitkin päivää ja antaa sinulle tarvitsemaasi ateriaa heti aamusta. Millainen aamiaisen sitten tulisi olla? Symptonfind.com listasi muutaman aamiaisvaihtoehdon, joita ainakin tulisi välttää.


Leivokset

Aamiaisella saa silloin tällöin syödä pelkkää jälkiruokaa. Viinerit, pullat ja muffinit löytyvät varmasti jokaisen kahvilan aamiaisvalikoimasta. Leivonnainen saattaa olla herkullinen aamiainen, mutta se kannattaisi silti jättää syömättä: niissä on todella runsaasti sokeria ja hiilihydraatteja, joiden takia tunnet itsesi nälkäiseksi jälleen hyvin pian. Leivokset ovat harvemmin täysjyväisiä, ja niissä on todella paljon rasvaa ja kaloreita. Nauti leivoksen tilalla vaikka täysjyväsämpylä, niin pienennät kalorimäärääsi ja todennäköisyyttä, että sairastut diabetekseen.

Kananmunat, rasva ja kolesteroli

Yksinään kananmunat ovat mahtava proteiinin lähde ja niissä on paljon tarpeellisia vitamiineja ja ravintoaineita. Jos kolesterolin määrää pelottaa, niin voit syödä vaikka pelkät valkuaiset tai vähentää syömiesi munien määrän puoleen. Kananmunia kuitenkin harvemmin syödään yksistään, vaan niiden kanssa tarjoillaan juustoa, pekonia, hollandaise-kastiketta tai suolaa, jotka kumoavat kananmunien terveydelliset vaikutukset. Käytä munakkaassa vihanneksia juuston ja rasvaisen lihan sijaan, tai keitä kananmunaasi, tai paista kananmunat voin sijaa rypsiöljyssä.

Rasvainen liha

Pekoni, makkarat ja kinkku ovat kaikki yleisiä vierailijoita aamiaislautasilla. Valitettavasti ne ovat myös yleisiä myötävaikuttajia sydäntauteihin, korkeaan kolesteroliin ja halvauksiin. Vähärasvainen proteiini on elimistölle hyvin tärkeää, mutta pekonin kaltaiset rasvapommit ovat haitallisia. Koita korvata rasvainen liha täyttävällä, mutta terveellisemmällä proteiinilla, kuten kalkkunalla, kanalla tai kananmunilla.

Hedelmämehu

Vaikkei uskoisi, niin hedelmämehu voi olla monta kerta epäterveellisempää kuin oikeiden hedelmien syönti. Monissa mehuissa on saman verran sokeria kuin limsassa, varsinkin jos mehu on sitrushedelmäpohjainen. C-vitamiinia halutessasi kannattaa oikeasti syödä hedelmiä, eikä juoda niitä. Juo aamiaisella kahvia, teetä, rasvatonta maitoa tai puhdasta vettä.

Terveellinen onkin epäterveellistä

Hedelmämehujen lisäksi on olemassa pari muutakin ruoka-ainetta, jotka vaikuttavat terveelliseltä, mutta voivat olla aivan yhtä epäterveellisiä kuin pekoni tai karkki. Kannattaa siis aina lukea ravintosisältö. Jugurteissa voi olla paljon sokeria, rasvaa ja kaloreita. Etsi maitotuotteissa aina rasvatonta vaihtoehtoa. Muroissakin on hyvä valita vähäsokerinen täysjyvä vaihtoehto, suklaamuroissa ei ole juurikaan ravintoarvoa.


Lähde: SymptonFind

 

Lue myös:
15 parasta dieettivinkkiä

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.