Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

taas uusi yritys
Päivitetty 29.12 2008
klo 11:54

Zen-laihduttajan blogi
Päivitetty 25.03 2016
klo 12:28

Kohti hoikkaa elämää...
Päivitetty 09.08 2009

eroon vatsamakkaroista ja jenkkakahvoista!!
Päivitetty 25.02 2009
klo 15:46

Urakkaa takana...ja edessä
Päivitetty 12.12 2008
klo 12:27

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Herkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!



Kun makeahammasta kolottaa ja vatsaa kurnii, on helpompi turvautua suklaapatukkaan kuin muuttaa teorioita käytännöksi. Herkuttelun ja mielihalujen voittaminen vaatii päättäväisyyttä, mutta myös ruokailutottumuksiin on kiinnitettävä huomiota.

Tässä EverydayHealth.com:n Diet and Nutrition Centeristä kootut kahdeksan vinkkiä, joita noudattamalla saat herkuttelun ja mielihalut kuriin:

1. Syö vain nälkääsi! Opi erottamaan nälkä muista syömistä ohjaavista tunnetiloista, kuten mielihalusta, masennuksesta, ilosta ja väsymyksestä. Palkitse hyvä saavutuksesi enemmin elokuvaillalla tai uudella vaatteella kuin herkuilla.

2. Säännöllisyys! Säännöllinen ateriarytmi vaatii opettelua, mutta on ehdottoman tärkeää jo pelkästään siksi, että nälkäisenä mielihaluja on vaikeampi hallita.

3. Kohtuus kaikessa.
Mitä useampaa lajia ruokaa on tarjolla, sitä enemmän me syömme. Tämä ei tarkoita sitä, että terveellisen ruoan monipuolisuudesta pitäisi nipistää, vaan esimerkiksi käyvät buffetpöydät ja notkuvat irtokarkkihyllyt. Kohtuus siis kaikessa, ehkä ravintolailtana a´la carte on buffetia viisaampi valinta ja herkuttelupäivänä pienen kioskin valikoimistakin voi löytyä sopivaa purtavaa.
 
4. Vaihda pienempään! Mitä isompia annoksia on tarjolla, sitä enemmän me syömme. Annostele ruokasi siis pienemmälle lautaselle, sillä isolle lautaselle tulee usein annosteltua ruokaa enemmän.

5. Ruokaile keittiössä.
Pyri keskittämään ruokailusi samaan paikkaan, ruokapöydän ääreen, sillä televisiota katsellessa napostelu karkaa usein käsistä.

6. Pidä ruokapäiväkirjaa. Ruokapäiväkirjan pitäminen selkeyttää omia ruokailutottumuksia ja on hyvä väline matkalla tavoitteisiin. MedicalNewsToday:n verkkosivuilla julkaistun amerikkalaistutkimuksen mukaan ruokapäiväkirjan pitämisen havaittiin jopa tuplaavan painon pudotuksen. Tutkijoiden mukaan syömisistään kirjoittaminen rohkaisee kuluttamaan vähemmän kaloreita.

7. Nauti!
Nauti ruokasi hitaasti, sillä kylläisyyden tunne kehittyy noin parinkymmenen minuutin kuluttua syömisestä, jolloin viesti vatsasta ehtii kulkeutua aivoihin. Älä siis santsaa uutta annosta ennen kuin odottelen tovin!

8. Mielihaluja voi kouluttaa.
Muista, että mielihalu kestää keskimäärin 20 minuuttia. Jos mielihaluun vastataan aina syömällä, mielihalu voimistuu entisestään. Jos mielihaluun taas vastaa odottamalla, mielihalut vähitellen heikkenevät.

                                                                           Mari Kataja
Lue myös:
Hyviä kevennysvihjeitä - Pudottajat.fi
Totuus 10 laihdutusmyytistä - Pudottajat.fi
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.