Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Hiljaa hyvää tulee(ko?)
Päivitetty 23.10 2011
klo 03:43

Karhunkierros
Päivitetty 23.09 2016
klo 22:52

Herkkuperse ja hula hula.
Päivitetty 08.02 2009
klo 11:08

Hääkuntoon :)
Päivitetty 09.06 2008

aina kun ei vaan suju
Päivitetty 19.12 2008

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Hoikempi vyötärö näillä ruoilla




Mikäli vatsasi pömpöttää turvotuksesta, voit saada siitä hoikemman oikealla ruokavaliolla. Lue Yahoo Lifestylen 5 ruokavinkkiä, joita nauttimalla voit huomata tuloksia!

1. Pellavansiemenet. Pellavansiemenet ovat ravintopitoisia ja ne sisältävät kuidun ja vitamiinien lisäksi runsaasti välttämättömiä, tyydyttymättömiä rasvahappoja. Nämä rasvahapot sopivat myös laihduttajan ruokavalioon ja ovat terveydelle tärkeitä. Tyydyttymättömöt rasvahapot eivät pelkästään laske kolesterolia, vaan voivat myös auttaa pudottamaan painoa. Vyötärön alueella niistä on apua niin turvotuksesta kuin lihomisesta johtuvista syistä, sillä niiden sisältämä kuitu parantaa muun muassa ruoansulatusta. Lisää pellavansiemeniä joka päivä lusikallinen esimerkiksi aamupuuroon, salaattiin tai välipalapirtelöön ja nauti.

2. Marjat. Mustaherukat, mustikat ja muut marjat auttavat sinua mahtumaan vanhoihin farkkuihisi. Eräiden tutkimusten mukaan juuri siniset ja punaiset marjat auttavat vyötärölihavuuteen. Näiden värien takana ovat antosyaanit eli flavonoidit, joita saa muun muassa tummista rypäleistä, kirsikoista, punaherukasta ja karpaloista, ja juuri antosyaanien on tutkimuksissa havaittu vaikuttavan vyötärölihavuuteen.

3. Jogurtti. Vähärasvainen jogurtti itsessään on hyvä laihdutusruoka, mutta myös useiden jogurttien sisältämät probiootit ovat erityisiä vatsan toiminnalle ja turvotukselle. Kokeile yhdistää vähärasvaista maustamatonta jogurttia, marjoja ja pellavansiemeniä!

4. Kokojyvä. Kokojyvätuotteet ovat tehokkaita niin painonpudotuksessa kuin painonhallinnassa. Kokojyvä sisältää runsaasti kuitua, joka pitää kylläisenä pitkään ja lisäksi niillä on positiivinen vaikutus ruoansulatukseen. Kokojyvien syöminen vähentää myös elimistön stressihormonin, kortisolin, sekä insuliinin määrää, joiden yksi tehtävä on varastoida rasvaa elimistöön, etenkin vyötärön seudulle. Kokeile siis tummaa riisiä, kauraa, tattaria, spelttiä ja muita kokojyvätuotteita. Sen sijaan vehnän runsas syönti voi aiheuttaa ruoansulatusvaivoja, jotka helposti näkyvät turvotuksena.

5. Vesi. Vaikka vesi ei varsinainen ruoka olekaan, voi vedenpuute olla yksi syy siihen, miksi vatsaa turvottaa. Vedenjuonti auttaa puhdistamaan elimistöä, vähentää näläntunnetta, edistää ruoansulatusta ja vähentää nesteenkertymistä elimistöön, jolloin vatsa pysyy hoikempana. Jos tähtäät hoikempaan vyötäröön, muista nauttia vähintään kahdeksan lasillista vähäkalorista nestettä päivässä. Hiilihapolliset juomat lisäävät turvotusta, joten niitä kannattaa nauttia vain kohtuudella. Hyviä vaihtoehtoja ovat myös vihreä tee, jolla väitetään olevan myös rasvaa polttava vaikutus, ja fenkolilla, voikukalla tai piparmintulla maustettu tee, jonka kerrotaan poistavan turvotusta.

                                                                    Mari Kataja

Lue myös:
Kalorikeittiö - vinkit kevyeen ruoanlaittoon
5 helppoa tapaa pudottaa painoa
 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.