Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Gaian läskit lentoon
Päivitetty 20.04 2009
klo 18:41

Normaaliolotilaan takaisin
Päivitetty 26.09 2008
klo 19:03

Kilot pois :)
Päivitetty 02.05 2011

No johan nyt on vihvilä!
Päivitetty 28.06 2008

Tavoitteena 10 kg laihempi minä
Päivitetty 27.01 2009
klo 21:52

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!



Sisältyikö uudenvuodenlupaukseesi tavoite laihtua? Jouluisten herkuttelujen jälkeen onkin virtaa ja halua aloittaa laihdutus. Lue shape.comin helpot vinkit, joiden avulla pääset alkuun laihdutuksessa!

1. Muista myös lihaskuntoliikunta! Vaihda kestävyysliikunnasta, esimerkiksi jumpasta tai lenkkeilystä, yksi kerta viikossa lihaskuntoliikuntaan, kuten kuntosalilla käyntiin. Suomalaisen liikuntasuosituksen mukaan kestävyyskuntoa tulisi harjoittaa useana päivänä viikossa yhteensä ainakin 2 tunnin ja 30 minuutin ajan reippaasti tai 1 tunnin ja 15 minuutin ajan rasittavasti. Lisäksi suositellaan lihaskuntoliikuntaa ainakin kaksi kertaa viikossa.

2. Hyödynnä työpaikalta saadut liikuntasetelit tai tallessa olleet liikuntakupongit heti! Kokeile eri lajeja ja valitse omasi.

3. Nauti kasviksia joka aterialla! Kokeile kasviksia myös leivän päällä rasvaisten leikkeleiden ja juustojen sijaan.

4. Jätä sokeripitoiset ja makeutusaineelliset virvoitusjuomat kaupan hyllylle. Janojuomista paras on vesi.

5. Nuku riittävästi! Pidä huoli, että saat pääsääntöisesti nukkua   7-8 tunnin yöunet. Tutkimusten mukaan liian vähäinen uni voi olla yhteydessä liikakiloihin.

6. Herää aamuisin viisi minuuttia aiemmin ja pidä pieni meditointihetki, jolloin voit huokaista stressiä loitommalle ja miettiä, mistä kaikesta voit olla kiitollinen.

7. Innostu lempimusiikistasi ja anna rytmin viedä kotonasi vaikka joka päivä pienen hetken verran. Näin lisäät liikunnan määrää lähes huomaamatta!


8. Syö silloin kun sinulla on nälkä! Nauti siitä mitä syöt ja tee se rauhalliseen tahtiin.

9. Vaihda toteamus ´huomenna´ sanaksi ´nyt´. Miksi laihdutus pitäisi aloittaa vasta ensi viikon maanantaina, kun jo tämän viikon keskiviikko olisi yhtä hyvä päivä siihen?

10. Innostu eri lajeista, ehkä löydät jotain uutta ja sopivaa itsellesi ja saat motivaatiosi liikuntaa kohti kasvamaan! Miten olisi sulkapallo tai saisitko vihdoin aikaiseksi kokeilla zumbaa? Entäpä hiihtoladut – ovatko ne sinua varten?

11. Ilmottaudu jo nyt johonkin kevään kävely- tai juoksutapahtumista ja aloita harjoittelu kohti tavoitetta. Tsemppaa myös kaverisi mukaan!

12. Juo riittävästi vettä joka päivä! Pidä isoa vesilasillista työpöydälläsi, jotta sinun tulee juotua riittävästi.

13. Nauti joka päivä aamiainen, joka sisältää hieman myös proteiinia. Näin pysyt kylläisenä!

14. Muista, että terveys on muutakin kuin puntarin lukemat!

15. Tee parhaasi! Jos joku kerta lipsut, jatka siitä mihin jäit, äläkä jää murehtimaan asiaa.

 

                                                                     Mari Kataja

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.