Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

mummuliinan murinat
Päivitetty 11.06 2012
klo 09:23

Norsusta joutseneksi:)
Päivitetty 19.02 2012

vielä tää ja sit ei enää...
Päivitetty 01.08 2008
klo 16:28

Operaatio laihdutus LOPPUUN!
Päivitetty 26.09 2010
klo 20:27

Toukasta perhoseksi...
Päivitetty 25.11 2008

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Lue vinkit - näin rajoitat kalorinsaantiasi!



Mikäli pyrkimyksenäsi on pudottaa painoa ja olet ylipainoinen, on faktaa, ettet voi jatkaa eteenpäin nykyisillä ruokatottumuksillasi. On aika tehdä muutoksia! Ne ´ylimääräiset´ eivät yksinkertaisesti lähde isoja annoksia, leivonnaisia ja makeaa syömällä.

Keho alkaa kuluttaa jo olemassa olevia rasvavarastoja, kun syömme vähemmän ja teemme terveellisempiä valintoja. Erikoisdieetteihin ei ole syytä ryhtyä, sillä usein pudotetut kilot tulevat yhtä nopeaa takaisin. Syömällä 300-500 kaloria (kcal) vähemmän päivässä, johtaa noin 300-500 gramman painonpudotukseen viikossa. Tahti voi kuulostaa hitaalta, mutta on realistinen ja pysyvään painonpudotukseen tähtäävä.

Rasva sisältää eniten kaloreita verratessa proteiineihin ja hiilihydratteihin, joten laihdutuksessa rasvaisia ruokia tulee vähentää ja kuitupitoisia ruokia sekä hedelmiä että vihanneksia lisätä.

 

Tässä vinkkejä, miten vähennät kalorin saantiasi:

- Vaihda virvoitusjuomat ja mehut veteen.

- Vaihda rasvainen tai kevyt maito rasvattomaan.

- Pienennä annostasi lounaalla. Tee esimerkiksi evääksi voileipä ja rajoita margariinin ja muiden rasvaisten täytteiden määrää. Usein valmiina ostetuissa täytetyissä leivissä on välissä sekä rasvaa että majoneesia.

- Totuttele nauttimaan kahvi ja tee ilman sokeria.

- Pienennä annoskokoasi siitä mihin olet tottunut. Vatsasi kyllä pian tottuu pienempiin annoksiin!

- Vältä ruoan santsaamista! Nauti ruoka tarpeeksi hitaasti, jotta ehdit tulla kylläiseksi ennen lisäannosta.


- Rajoita herkkuja! Pyri sanomaan 'ei' leivonnaisille ja muille sokeripitoisille herkuille tai anna niihin itsellesi lupa pienissä määrin korkeintaan kerran viikossa.


- Rajoita alkoholin juontia, koska alkoholijuomat sisältävät runsaasti kaloreita.

Muistathan, ettei ole syytä yrittää laihtua jättämällä aamiainen tai muu ateria väliin. Usein kalorisäästö tällä tavoin jää lyhyeksi, sillä pitkä aterioiden välinen tauko tekee entistä nälkäisemmäksi. Epäsäännöllinen ateriarytmi vaikuttaa myös aineenvaihduntaan ja painon pudottamiseen negatiivisesti, kun taas säännöllinen ruokailurytmi oikeilla valinnoilla johtaa tuloksiin.

Lähde: Netdoctor.co.uk

                                                                      Mari Kataja

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.