Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Pieni laihdutusmatka
Päivitetty 12.03 2012
klo 13:14

Aina sattuu ja tapahtuu!
Päivitetty 28.03 2013

Sisukkaasti sutjakaksi
Päivitetty 01.04 2010
klo 09:44

kaikki tai ei mitään
Päivitetty 22.09 2008
klo 21:31

Heavy metal
Päivitetty 04.10 2011
klo 22:07

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Näin vältät herkkujen turhat kalorit!




Joskus, kun tekee mieli herkutella, voi ajatella että senkin voi tehdä viisaammin. Kun käyttää kauppahyllyjen välissä hetken enemmän aikaa ja valitsee tuotteet harkintaa käyttäen, välttyy monelta yllättävältä kalorilta. WebMD.com listasi yhdeksän herkkua, joista voit valita terveellisemmän vaihtoehdon.

1. Perunalastut vs. popcornit

Perunalastut sisältävät paljon rasvaa, suolaa sekä kilokaloreita. Lisäksi perunalastuja on vaikea syödä vähän kerrallaan - ja mitä enemmän syö, sitä enemmän turhia kilokaloreita saa. Valitse perunalastujen sijasta popcornit. Ne ovat herkullisia, vähärasvaisempia sekä kevyempiä kuin perunalastut. Lisäksi popcornit ovat täysjyvätuotteita.

2. Mysli vs. murot

Vaikka mysli tehdään luonnontuotteista, se on silti oikea kaloripommi, ja sisältää rasvaakin enemmän kuin luullaan. Yhdessä myslikupillisessa voi olla yli 400 kilokaloria. Syö aamiaiseksi myslin sijasta muroja. Kuitupitoiset murot ovat kevyempiä ja terveellisempiä. Yhdessä murokupillisessa on noin 250 kilokaloria. Lisää aamiaismurojen sekaan hedelmiä ja vähärasvaista maitoa, niin sinulla on terveellinen ja ravitseva aamiainen.

3. Jäätelö vs. sorbetti

Kermasta tehty jäätelö on kieltämättä hyvää, mutta myös rasvaista. Jäätelön sijasta voit ottaa sorbettia. Se on myös kylmää ja makeaa herkuteltavaa, mutta paljon vähemmillä kilokaloreilla. Voit myös joskus kokeilla jälkiruuaksi jäädytettyä kevytjogurttia.

4. Opera Special vs. kasvispizza

Pizzan kalorimäärä vaihtelee suuresti sen päällysteistä riippuen. Esimerkiksi Kotipizzan normaalikokoinen Special Opera -pizza (täytteinä kinkku, tonnikala, salami) sisältää noin 1035 kilokaloria. Vastaavasti Kasvispizza (herkkusieni, paprika, oliivi) sisältää 841 kilokaloria. Jätä pizzastasi pois ylimääräinen juusto ja rasvaiset täytteet ja valitse ruispohja, niin pizzasi on terveellisempi.

5. Mehujuomat vs. täysmehut

Sokeripitoiset mehut sisältävät energiaa enemmän kuin tuoremehut. Siksi kannattaakin valita joko light-mehu, tai normaali tuoremehu. Tarkista, että tuoremehussasi on 100 % hedelmää ja vain hedelmän omaa sokeria. Tuoremehussa on samoja vitamiineja ja antioksidantteja kuin oikeassakin hedelmässä.

6. Juustodippikastike vs. hummus

Hummus on esimerkiksi herneistä, seesaminsiemenistä, öljystä, sitruunasta, valkosipulista sekä muista aineista tehty tahna esimerkiksi dippaamiseen. Hummuksen kanssa voi dipata esimerkiksi kasviksia. Hummus on paljon terveellisempi vaihtoehto dippaamiseen kuin esimerkiksi runsasrasvainen juustodippi. Lisäksi hummuksen makuun voi itse vaikuttaa sekoittamalla siihen mieleisiään aineksia.

7. Pakasteruuat

Pakasteruuatkin voivat olla terveellisiä, jos ne valitsee oikein. Suosi sellaisia pakastettuja ruokia, joissa on paljon kasviksia, proteiinia ja täysjyvää. Vältä rasvaisia liharuokia.

8. Vehnäpasta vs. täysjyväpasta

Makaroni sisältää paljon hiilihydraatteja. Kokeile vaihtaa pasta täysjyväksi, ja tee lisäksi tomaattikastiketta. Täysjyväpasta on terveellisempi vaihtoehto kuin vehnästä tehty makaroni.

9. Kalapuikot vs. katkaravut

Leivitetyt kalapuikot ovat melko tuhtia evästä. Kokeile kalapuikkojen sijaan pakastettuja jättikatkarapuja, jotka ovat terveellisempiä ja kevyempiä. Katkarapuja voi grillata, paistaa ja dipata - vaihtoehtoja on monia!

 

                                                        Kaisa Kakko, toimittaja

Lue myös:

Näin paino putoaa nopeasti!
Tuplaa treenitehosi - lue vinkit!

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.