Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit


Viimeinen Taisto
Päivitetty 21.12 2016
klo 08:45

GoodFeeling
Päivitetty 22.01 2014

Operaatio laihdutus LOPPUUN!
Päivitetty 26.09 2010
klo 20:27

Muodonmuuttajan päiväkirja
Päivitetty 14.01 2009
klo 22:12

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Näitä ruokia vähentämällä laihdut



Pienet muutokset ruokavaliossa ovat huomattavasti terveellisempiä kuin äkillisten, raskaiden dieettien noudattaminen. Kun jättää ruokavaliostaan pois vaikka vain yhden runsaskalorisen ruoan, voi välttää päivässä jopa satoja kilokaloreita.

Monet päivittäin syömämme ruoat saattavat sisältää yllättäviä määriä kaloreita. Msnbc listasi ruoat, joita vähentämällä painonhallinta helpottuu.

Makeiset

Makeisten syöminen vie nälän vain hetkeksi, ja niitä voikin syödä vaikka kuinka paljon tuntematta itseään kylläiseksi. Jättämällä makeiset syömättä voi välttää vähintään 300 kilokaloria päivässä, monesti enemmänkin. Makeisten korvaaminen terveellisemmillä välipaloilla, kuten hedelmillä, pidentää kylläisyyden tunnetta, ja nälkä yllättää harvemmin.

Alkoholi

Alkoholilla on monia haitallisia vaikutuksia painonhallintaan. Se sisältää runsaasti turhia kaloreita, ja lisäksi sen seuraksi tulee usein syötyä epäterveellisiä pikkupurtavia, kuten suolaisia pähkinöitä.


Alkoholin juomisesta seuraa myös monesti krapula, mikä vähentää halua lähteä liikkumaan ja syödä terveellisesti.

Vaalea leipä

Unohtamalla vaalean leivän voi päivässä välttää jopa 1000 kilokaloria. Vaaleat aamiaissämpylät, pitsapohjat ja lounaspatongit sisältävät kaikki runsaita määriä kaloreita.


Vaalea leipä on pohjimmiltaan pelkkää sokeria. Siitä saatava energia on lyhytkestoista, ja sen sisältämät hitaasti palavat kalorit muuttuvat lopulta rasvaksi.


Jos haluaa laihtua tehokkaasti lyhyessä ajassa, leipä kannattaa jättää ruokavaliosta kokonaan pois.

Juusto

Yhdessä siivussa juustoa voi olla yhtä paljon kaloreita kuin samanlaisessa siivussa suklaata. Juusto on käytännössä pelkkää rasvaa, eikä se yksinään tee oloa kylläiseksi.


Juuston pois jättäminen ei ole haitallista luustolle, jos kalsiumia hankkii jostain muualta. Sitä saa esimerkiksi lehtivihanneksista, rasvattomasta jogurtista tai kalsiumtableteista.

Punainen liha

Punainen liha sisältää runsaasti tyydyttyneitä rasvoja, jotka tekevät esimerkiksi verisuonista vähemmän kimmoisat, mikä lisää sydänkohtausriskiä. Lisäksi punaista lihaa tulee usein syötyä liian paljon, joten se kannattaa korvata annoksella vaaleaa lihaa tai kalaa.


Jos punaista lihaa ei halua jättää kokonaan, voi sen syöntiä kuitenkin rajoittaa radikaalisti. Voi esimerkiksi päättää, että syö punaista lihaa vain ravintolassa, ja sielläkin harvoin.

                                                      Johanna Rytkönen, toimittaja

Lue myös:
7 vinkkiä kevyempään oloon
Herkuttelu seis - lue 8 vinkkiä

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.