Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Vaikeaa on...
Päivitetty 18.01 2012
klo 11:09

Läskeille kyytiä!
Päivitetty 12.12 2010
klo 20:07

Sunny day :)
Päivitetty 25.01 2009
klo 12:43

Panostaminen tulevaisuuteen
Päivitetty 07.10 2008

NYT
Päivitetty 23.11 2008

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Myytit ja faktat painonhallinnasta

Painonhallinta

Rasva lihottaa

Rasvan lihottava maine johtuu sen suuresta energiasisällöstä. Rasvaa silti tarvitaan ja sitä on saatava ravinnosta kehon tarpeisiin – rasvan kanssa kannattaa silti olla tarkkana ja muistaa, että laihduttajan täytyy syödä vähemmän kuin kuluttaa. Valitse painonhallintasi aikana rasvasi kasvi- (esim. kasvimargariinit, kasviöljyt) ja kalarasvoista (esim. lohi,makrilli, siika).


Iltasyöminen lihottaa

Sillä ei ole merkitystä, mihin aikaa syö. Ainoa, mikä ratkaisee, on päivän kokonaisenergiasaldo.


Leipä ei lihota

Leipäkin lihottaa, jos sitä syö yli tarpeensa (ts. syö enemmän kuin kuluttaa). Myös leivän päälliset
lisäävät kalorimäärää lähes huomaamatta.

Pitää syödä vain kasviksia ->
Kasvikset ovat tärkeä osa terveellisiä ruokailutottumuksia, mutta pelkkiä kasviksia syömällä ravinto olisi liian yksipuolista ja tätä kautta huonolaatuista. Kasviksia kannattaa silti syödä vähintään puoli kiloa päivässä, sillä niissä on paljon tärkeitä ravintoaineita ja vain vähän energiaa.


Lihaa vain vähän

Laihduttaessa usein vähennetään kilokaloreita juuri proteiinin osuudesta (esim. lautaselle otetaan reilusti kasviksia ja perunaa, mutta vain pieni nokare kanaa), vaikka laihduttajan kannattaa huolehtia riittävästä proteiinin saannista lihasmassan säilyttämiseksi ja kylläisyyden tunteen saamiseksi


Mitä vähemmän syö, sitä nopeammin laihtuu

Liian pienillä kaloreilla kituuttaminen saattaa jumittaa painon tehokkaasti. Jos alhaisilla kaloreilla vielä liikkuu, niin voi jopa ylirasitustila uhata! Älä yritä tehdä liian suurta kalorivajetta päivääsi – pysy pienemmissä kalorivajeissa, jolloin laihtumisvauhti on hitaampaa ja tulokset pysyvämpiä.


Hiilihydraatit lihottavat

Mikään yksittäinen ravinto-aineryhmä tai ruoka-aine ei lihota; energiansaanti/kulutus ratkaisee!

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.