Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Läskisota
Päivitetty 10.06 2009
klo 07:38

eroon vatsamakkaroista ja jenkkakahvoista!!
Päivitetty 25.02 2009
klo 15:46

viimeinen kerta kun aloitan
Päivitetty 05.06 2008
klo 09:51

Minä; vuoden päästä seksikäs!!
Päivitetty 07.02 2012
klo 20:17

laihduttajan_unelma
Päivitetty 08.06 2009
klo 14:38

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!



Jos haluat laihtua, on sinun tehtävä muutama päätös nautittavien ruokien ja juomien suhteen. Lue nämä everydayhealth.comissa haastatellun personal trainerin neljä vinkkiä, joiden avulla pudotat helposti pari kiloa - ja enemmänkin - pois.

 

1. Mieti mitä juot!

Emme aina huomaakkaan, että juomat sisältävät yllättävän paljon kaloreita ja ne lihottavat siinä samassa kuin mehevä viinerikin. Etenkin alkoholijuomat ovat kaloripitoisia, joten mieti tarkkaan, tuleeko niitä siemailtua kaupungilla ystävien kanssa, saunaillan päätteeksi, jalkapallopeliä katsoessa ja töiden jälkeen rentoutuessa. Muista, että juomista kertyy helposti jopa puolet ihmisen päivittäisestä energiantarpeesta.

2. Vältä rasvassa paistettua ruokaa!

Paista uunissa, grillaa tai keitä, mutta vältä ruoan paistamista pannulla - ainakin jos se tirisee rasvaisella pannulla. Myöskin friteerauksella voi terveellisestäkin ruoasta saada kehnon version ja usein myös vitamiinit tuhoutuvat. Paistettu ruoka sisältää usein myös epäterveellisiä transrasvoja.

3. Ei hiilihydraatteja illalla?

Vaikka päivän kokonaiskalorisaanti on se, mikä todella merkitsee, neuvoo everydayhealth.comin haastattelema personal trainer välttämään runsashiilihydraattisia ruokia iltaisin. Hänen mukaansa hiilihydraatit on paras nauttia päiväaikaan, jolloin elimistö ehtii kuluttamaan niistä saadut kalorit. Jos hiilihydraatteja ei kuluta, ne voivat muokkautua ja varastoitua elimistön rasvakudokseen. Personal trainerin neuvojen mukaan voi lihaa ja vihanneksia syödä normaalisti myös iltaisin, mutta runsashiilihydraattiset ruoat, kuten perunat, riisit, pastat ja leivät tulisi jättää iltapalalta pois.


4. Vähemmän eineksiä!

Prosessoitujen ruokien ja valmisruokien poisjättäminen ruokavaliosta on helpommin sanottu kuin tehty. Kiireisessä elämänrytmissä kun on helppo turvautua kauppojen valmisruokavalikoimaan ja eineksiin. Eineksillä ei tarkoiteta pelkästään mikroruokia ja ranskanperunoita, vaan tähän kuuluvat myös useimmat murot (jotka sisältävät glukoosisiirappia), kiinalainen ruoka, joka "terveellisenä" sisältää usein natriumglutamaattia, valkoiset jauhot, energiapatukat, kivennäisvedet ja monet muut epäterveelliset piilokaloreita sisältävät ruoat. Muista, että yksi hotdog silloin tällöin ei maailmaa kaada, kunhan ruokavalio pysyy terveellisenä pääsääntöisesti.

                                                          Mari Kataja, toimittaja

Lue myös:

Jumittaako paino - lue syyt!
Näin loppuu herkuttelu!

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.