Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Masennuksen jälkeen
Päivitetty 29.05 2008
klo 22:53

Muutos Herkkuholistista Liikuntaholistiksi
Päivitetty 07.06 2008
klo 13:28

Uusi alku
Päivitetty 12.01 2016

Ruma ankanpoikanen
Päivitetty 13.07 2011
klo 08:46

Kesämorsian ja mekko
Päivitetty 11.05 2009
klo 10:03

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Tavoitteen asettaminen

Oma realistinen, optimaalinen tavoite

Aloita luomalla itsellesi tavoitteet. Jokaisella on oma päätavoite – ajatus siitä, mikä on oma optimaalinen tavoite, meidän paras itsemme. Päätavoite on kuitenkin usein kaukana ja sen saavuttaminen vaatii pitkällisen uurastuksen. Tämän vuoksi on viisasta miettiä itselleen sopivia, realistisia välitavoitteita.

Esimerkkejä päätavoitteista ovat

-  Haluan mahtua 4 kuukauden päästä kokoon 40 (olen nyt kokoa 44)
- Haluan jaksaa kävellä sauvoilla 4 kuukauden päästä 5 kilometrin lenkin

Esimerkkejä välitavoitteista ovat

- Haluan olla 2 senttiä vyötäröstä solakampi kolmen viikon päästä
- Haluan pystyä tekemään 3 säännöllistä kävelylenkkiä viikossa neljän viikon päästä


Määrittele kokonaistavoitteesi ja välitavoitteesi

Tavoitteesta riippumatta on olemassa ihanteellinen laihdutusvauhti, joka on noin 0,5-1 kg/ viikossa. Siihen päästään 500-1000 kcal päivittäisellä energiavajeella. Maltillinen laihduttaminen auttaa oppimaan paremmin pysyvämmät, uudet elintavat.


Realistinen painonlaskutavoite

Alle 5 kg

-  Lisää arkiliikuntaa ja liikuntaa tai tehosta aiempaa määrää
-  Tee ruokavalioosi laadullisia muutoksia
-  Yhdistä liikunta- ja ravintomuutokset
-  Välitavoitteen voit asettaa esim.  0,5 kg/ kk

 

Noin 5 kg

-  Lisää arkiliikuntaa ja liikuntaa tai tehosta aiempaa määrää
-  Tee ruokavalioosi laadullisia ja määrällisiä muutoksia
-  Yhdistä liikunta- ja ravintomuutokset
-  Välitavoitteen voit asettaa esim. 1,25 kg/kk

5-10 kg

-  Lisää arkiliikuntaa ja liikuntaa tai tehosta aiempaa määrää
-  Tee ruokavalioosi laadullisia ja määrällisiä muutoksia
-   Yhdistä liikunta- ja ravintomuutokset
-   Korvaa kenties osa ruuasta ateriankorvikkeilla
-   Aseta selkeitä välitavoitteita esim. – 2kg/kk
-   Anna itsellesi aikaa, ole tyytyväinen jo pieneen pudotukseen


Alle 5 kilon

Painonpudotus voidaan toteuttaa siis monella tavalla eli voit valita, laihdutatko liikunnan, ravinnon ja näiden molempien avulla. Jos tavoitteena on reilumpi laihduttaminen, se vaatii suurempia liikuntamääriä ja voi tulla liian vaikeaksi. Tällöin ruuan määrällinen vähentäminen korostuu, mutta myös liikunta tule pitää osana prosessia.



 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.