Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Vaikeaa on...
Päivitetty 18.01 2012
klo 11:09

Läskeille kyytiä!
Päivitetty 12.12 2010
klo 20:07

Sunny day :)
Päivitetty 25.01 2009
klo 12:43

Panostaminen tulevaisuuteen
Päivitetty 07.10 2008

NYT
Päivitetty 23.11 2008

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Tiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?



Ei se, etteikö jouluna saisi herkutella, mutta on hyvä tietää mihin vetää raja. Jotkut joulupöydän herkuista sisältävät enemmän kaloreita kuin arvaammekaan ja niiden kohdalla rajoitteet ovat valttia. Näin ei tarvitse joulun jälkeen puntarilla seistessä heittäytyä epätoivoon.

Suklaakonvehdit:

Yksi kerros suklaakonvehtirasiasta (300g ) uppoaa kirjan luvun ohessa huomaamatta, mutta lisää kaloritaakkaasi 750 kalorilla (kcal). Olisiko kenties rusinat ja pähkinät parin suklaapalan jälkeen parempi vaihtoehto?

 

Juustot:

Juustotarjottimelle voi valita myös kevyempiä juustoja, sillä pienestä palasta (100 g) rasvaista kermajuustoa saat helposti jo 350 kaloria (kcal) energiaa ja aimoannoksen kovaa rasvaa. Sinihomejuustosta puolestaan 170 kaloria (kcal) annosta (50 g) kohden.

Graavilohi:

Herkullinen suolattu lohi sisältää noin 185 kaloria (kcal)/100 grammaa. Rasva sentään on terveellistä omega-3- rasvahappoja sisältävää, mutta toki myös liiallista suolansaantia on hyvä rajoittaa annoskokoa miettimällä.  

Mätikastike (ranskankerma):

Tätä perinteistä jouluherkkua kannattaa annostella hienoisesti, sillä se sisältää 150 kaloria (kcal) energiaa/100 grammaa.


Joulutorttu:

Voitaikinaan perinteisesti leivottu luumutorttu sisältää 445 kaloria (kcal) , kuten sen herkullinen makukin jo kertoo. Esimerkiksi perinteinen pulla on kevyempi vaihtoehto voitaikinaleivonnaisille.


Juomat:

Janojuomista paras on tunnetusti vesi. Alkoholipitoisista juomista esimerkiksi kuohu-, valko- ja punaviinit ovat vähiten energiaa sisältäviä, kun taas väkevämmät viinat, liköörit ja erilaiset juomasekoitukset sisältävät energiaa huimasti enemmän.

 

Glögi (alkoholiton): Lasillinen (200 ml) glögiä sisältää noin 130 kaloria (kcal). Glögejäkin on saatavilla light- sekä sokerittomia versioita ja glögitiivisteestä voi valmistaa hieman laimeamman version.

 

Jouluolut: Maustettu jouluolut sisältää 165 kaloria (kcal) 0,33 l pullollista kohti.

Joulusiideri: Makeahko joulu-/talvisiideri on melkoinen kaloripommi, tavallinen 0,5 l pullollinen kun sisältää jo 225 kaloria (kcal) energiaa. Jos olet siiderilinjalla, niin kuivat ja light-siiderit sisältävät vähemmän kaloreita.


Konjakki/viski: Lasillinen (100 ml) väkevämpää konjakkia tai viskiä voi sisältää jopa 240-340 kaloria (kcal), liköörit vielä enemmän.

                                                                      Mari Kataja

Lue myös:

Näin vältät lihomisen joulun aikaan 

 

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.