Vinkit ja faktat
Ylipaino ja liikalihavuusElämäntaparemonttiTavoitteen asettaminenPainonhallinta - myytit ja faktatTyövireysMotivointiParhaat laihdutusmetoditTehokkaan kiinteytymisen avaimetTavoitteena bikinivatsa15 parasta dieettivinkkiä5 yllättävää syytä miksi paino nouseeMillä taltutat makeanhimosi? Lue parhaat vinkit!Ihmedieettiä ei ole olemassa11 myyttiä aineenvaihdunnasta8 tapaa pudottaa painoa työpaikalla3 pikadieettiä ja niiden vaikutuksetTotuus 10 laihdutusmyytistä10 tapaa pudottaa ilman dieettiäNäin vältät lihomisen joulunaikaanPainonpudotuksen riemuja5 helppoa tapaa pudottaa painoaHerkuttelu seis - lue 8 vinkkiä!Vältä näitä dieettien piirteitä!Jumittaako paino - lue syyt!Näin vähennät ylensyöntiä - 7 vinkkiä!Irti sokeririippuvuudesta8 askelta terveellisimpiin elämäntapoihinMillainen laihduttaja olet - lue vinkkisi!Vältä näitä kesäherkkuja!Parhaat ja huonoimmat kesädrinkitTässä tulevat 8 suosituinta dieettiäOvatko laihdutuslääkkeet turvallisia käyttää?Kävele itsesi kuntoon – lue vinkit!Kilot kuriin myös töissä!5 myyttiä kaloreistaVältä näitä pikkujoulujen kaloripommeja!Pari kiloa kevyemmäksi - lue vinkit!7 vinkkiä kevyempään oloonOnnistu painonpudotuksessa – 6 vinkkiä!Pudota painoa kekseliäillä keinoillaNäitä ruokia vähentämällä laihdutNäin paino putoaa nopeasti - lue vinkit!Näin vältät turhat kalorit!Miksi täysjyvä on niin hyvää laihduttajalle?5 helppoa keinoa syödä terveellisesti ilman kalorien laskemistaHoikempi vyötärö näillä ruoillaVesi - näin se vaikuttaa kehoosiKaikenmaailman dieetit - laihduttavatko ne?10 keinoa saada hoikempi vatsaNäin laihdut kilon viikossa – kokeile tätä dieettiä!Miten voi päästä laihdutusleikkaukseen?Kesäkilot pois - tuloksia kahdessa viikossa!Älä syö näitä aamiaisella!Eroon stressisyömisestäVältä näitä hiilareita!Laihduttaja - älä anna juuston lihottaa!Näin rajoitat kalorinsaantiasiTiesitkö näiden jouluherkkujen kalorimääriä?Näin aloitat laihdutuksen – 15 helppoa vinkkiä!Vauhtia aineenvaihduntaan - 15 vinkkiä!Millainen levite leivälle – lue vinkit!Laihduttaja - näin saat riittävästi kuituaMitä kalorit ovat ja miten ne kuluvat?
Blogit

Kuunsillan mietteitä
Päivitetty 19.05 2008
klo 15:07

Elämäntaparemontti
Päivitetty 02.11 2008
klo 21:29

Elämä kiloina
Päivitetty 24.10 2008

Läskit lähtöön!
Päivitetty 26.08 2008
klo 12:12

Kurkkusalaatti hölkkää
Päivitetty 02.09 2008
klo 12:05

Keskustelut

Oululaisia painonpudottajia
Uusin viesti 05.04 2018


Ryhmään laihtujia!
Uusin viesti 11.10 2017


-30kg pudottajia?
Uusin viesti 30.03 2017

Vältä näitä hiilareita!




Hiilihydraatit ovat tärkeä osa ruokavaliotamme, mutta kaikki niistä eivät ole terveellisiä. Lue, mitä hiilihydraatteja on syytä välttää ja koosta itsellesi terveellisempi ruokavalio!

1. Vältä mehujen ja virvoitusjuomien nauttimista. Niistä saat turhaa ylimääräistä sokeria. Yhdessä juomalasillisessa (2,5 dl) kolajuomaa on jopa 11 sokeripalan verran sokeria.

2. Karkkia – ei kiitos! Kun makeahammasta kolottaa, valitse karamellien sijasta suklaa tai tumma suklaa. Suklaassa hiilihydraatteja voi olla jopa puolet vähemmän karamelleihin verrattuna. Pieninä määrinä nautittuna tummalla suklaalla on tutkimuksissa todettu olevan myös terveyshyötyjä.

3. Sokeri, hunaja, siirappi, hillo. Kun on kyse makeasta, tiedät että tuote sisältää runsainmäärin hiilihydraatteja. Jos tarpeen, voi esimerkiksi hillon voi tehdä itse, vähemmällä sokerimäärällä.


4. Vaalea jauho. Valkoinen pasta, riisi ja leivät sisältävät niin sanottuja nopeita hiilihydraatteja, jotka imeytyvät nopeasti ja ovat painonhallinnan ja terveyden kannalta haitallisia. Vaihda nämä tuotteet kokojyvätuotteisiin ja olet tehnyt jo paljon ruokavaliosi eteen! Näin saat ruokavaliostasi myös ravinteita ja kuituja enemmän.

5. Sokeriset murot. Huomaathan, että murot ei ole aina terveellisin aamiaisvaihtoehto. Useat murot sisältävät runsaasti sokeria ja ravintopitoisuus on alhainen. Vertaile tuotteita kaupassa ja valitse vähäsokerinen ja kuitupitoinen vaihtoehto.

6. Sipsit ja keksit. Sipsit, suolakeksit ja voileipäkeksit sisältävät runsaasti nopeita hiilihydraatteja. Lisäksi niissä voi olla paljon haitallista suolaa ja rasvaa. 

7. Peruna. Tavallista perunaa voi syödä, kunhan muistaa nauttia sitä lautasmallin suosiman määrän. Useat muut perunatuotteet, kuten ranskanperunat, taas sisältävät hiilihydraattien lisäksi vielä haitallista rasvaa sekä suolaa, jonka vuoksi niiden syömistä tulee rajoittaa.

8. Pizza. Pizzasta saa aimoannoksen hiilihydraatteja, pohjasta ja täytteistä riippuen. Ehkä silloin tällöin, mutta ei joka viikko kiitos!


9. Jogurtti. Huomaathan, että usein vähärasvaisiin jogurtteihin on lisätty niin paljon sokeria, että niiden energiapitoisuus on sama kuin vastaavan rasvaisemman laadun. Terveellisin vaihtoehto olisi ostaa maustamatonta jogurttia ja maustaa se hedelmillä tai marjoilla itse ilman lisättyä sokeria.

                                                                 Mari Kataja

 
Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?  >
Ensikertaa täällä?
Rekisteröidy  >
 
 
Tilaa Pudottajien uutiskirje!

Saat maksuttoman uutiskirjeemme sähköpostiisi pari kertaa kuukaudessa.

Anna e-mailosoite

Vahvistus

Tilaa uutiskirje  > Peru uutiskirje  >
 
Tutustu Pudottajat
-palveluun! Lue Pudottajista
 
 
 

Pikakysely

Aiotko osallistua kevään/kesän aikana johonkin yleiseen liikuntatapahtumaan, esim. Likkojen lenkki?
Kyllä osallistun.
Harkinnassa.
En tänä vuonna.
En aio, ei kiinnosta.